6 tipp, hogyan használd a zenét a stressz ellen

Sokan ismerjük a zene stresszoldó hatását, és örömmel hallgatunk kellemes dallamokat egy fárasztó nap után.

A lefekvés előtt hallgatott lágy, lassú ütemű zene hatására lassul a légzés, a szívritmus, ellazulnak az izmok, és a testünk jobban felkészül a nyugodt alvásra.

mindenamihallas.hu

Ám nem csak pihenés előtt érdemes zenét hallgatni, mivel a nap bármely szakában segít a stressz csökkentésében:

  • Nehezen kelsz fel reggel? Vidámabban indul a napod, ha zenére ébredsz. A klasszikus zene elősegíti a kellemes ébredést, és a koncentrációdat is támogatja.
  • Étkezés közben is szeretsz zenét hallgatni? Ekkor is a klasszikus zene a jó választás. Legyen az reggeli, ebéd vagy vacsora, a zenehallgatás csökkenti a stresszhormon szintet, és támogatja a jobb emésztést.
  • Kemény nap áll előtted? Egy pezsdítő hatású zene, amire táncolni is tudsz, extra energiát adhat indulás előtt.
  • Sokat bosszankodsz az autóban vagy a tömegközlekedési eszközökön? Hallgass nyugtató hatású zenét, és máris csökkenni fog a haragod. Csak arra ügyelj, hogy ne szóljon olyan hangosan, ami már a biztonságos közlekedést veszélyezteti.
  • Egy fáradt munkanap után semmi kedved a házi munkához? Könnyebben megy a főzés, a mosás és a takarítás, ha dzsesszt vagy popzenét hallgatsz a tennivalók közben. Ezt a technikát minden olyan tevékenység közben alkalmazhatod, ami feszültséget, idegességet vált ki belőled.
  • Rendszeresen sportolsz? Ha zenére teszed, a ritmus hatására fokozódni fog a kitartásod, és kevésbé fogod kimerítőnek érezni az edzést.

Még jobban erősítheted a zene stresszcsökkentő hatását, ha minden napszakhoz, vagy megszokott tevékenységhez választasz egy konkrét zenét.

Forrs: Minden, ami hallás


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.