A dietetikusok szerint ezért ideális banánt enni edzés közben

Gondolkodott már azon, hogy miért eszik olyan sok maratonista banánt a versenyek alatt? Azért, mert a banán remekül segíti a fizikai aktivitást- amit Brittany Lubeck, RD, regisztrált dietetikus így magyaráz: “A banán tele van alacsony glikémiás indexű szénhidrátokkal, amelyek kiváló, gyors energiaforrást biztosítanak a test mozgásban tartásához megerőltető fizikai igénybevétel esetén” – mondja Lubeck, hozzátéve, hogy “nem szökik fel tőle a vércukorszint  sem”. Ez az előnye segít megelőzni, hogy az energia hirtelen lecsökkenjen – jegyzi meg.

egészséges tisztítószer_banán

Foto:pixabay.com

Lubeck a banán egy olyan edzés utáni előnyére is utal, amelyről ritkábban esik szó: “A banán gazdag antioxidánsokban és más fitonutriensekben, amelyekről ismert, hogy fontos egészségügyi előnyökkel járnak, beleértve a gyulladáscsökkentő tulajdonságokat is”.

Miért fontos ez az edzés szempontjából?

Egy, a PLOS One szakfolyóiratban közzétett tanulmány kimutatta, hogy a banán csökkenti a gyulladást. A gyulladás számos okból kialakulhat, például amikor az immunrendszer egy vélt betegség ellen küzd, valamint a tejtermékek, búza vagy feldolgozott élelmiszerek fogyasztása miatt. De a gyulladás lehet a szervezet egyik természetes válasza a fizikai aktivitásra is.

Ezért kell lefekvés előtt banánt enni

A kutatások szerint ez az egy cél motivál a testmozgásra – és ez nem a fogyás

A banán segít csillapítani a gyulladást az alapvető vitaminoknak, ásványi anyagoknak és antioxidánsoknak köszönhetően, amelyek segíthetnek fenntartani az energiát egy kemény edzés alatt, valamint gyorsabban regenerálódni.  Lubeck szerint: “A banánban található antioxidánsok fontos szerepet játszanak a szabad gyökök csökkentésében, amelyek, mint tudjuk oxidatív stresszt idézhetnek elő, ha nem távolítják el őket a szervezetből”.

A főzőbanán az új krumpli- fogyni is lehet tőle

Egy új tanulmány szerint, a banán héjából is egészséges, mert antioxidánsokat tartalmaz. Egy 2022-es in vitro vizsgálat kimutatta, hogy a banánhéjkivonatok hatékonyan segíthetnek az oxidatív stressz leküzdésében, így potenciálisan alkalmasak lehetnek orvosi felhasználásra vagy UV-védő krémek összetevőjeként.

Tehát, edzés vagy nem edzés… érdemes banánhéjat enni?

Sütve lehet a banánhéj “szalonna”, valamint a banánhéj fajitas de azt tanácsoljuk, hogy kisebb összetevőként használjuk, például apróra kockázva és paprikával együtt párolva egy  receptben vagy burrito töltelékben. Ami még fontos, hogy bio héjat használjon, hogy elkerülje a szintetikus növényvédőszer-maradványok fogyasztását.

Forrás: thehealthy

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.