Milyen a 21. századi nő?

A YouGov piackutató és a Glamour magazin közös felmérése szerint pénzügyileg igen tudatos a 21. századi brit nő: többségük megtakarít és gondol a nyugdíjjal.

Modern nő és a jövő

A brit nők pénzügyi tudatosságát emeli ki a 21st Century Woman Report címmel végzett közös kutatásában a YouGov piackutató és a Glamour magazin. Az eredmények szerint a nők 88 százaléka pénzügyi függetlenségre törekszik, igaz, 74 százalékuk aggódik pénzügyi jövője miatt.

Bár a válaszadók 44 százaléka számolt be arról, hogy vannak tartozásai, 77 százalék jelezte, van valamiféle pénzügyi tartaléka. A kutatás résztvevői 48 százalékos arányban tagjai nyugdíjpénztáraknak, amely aránya a legfiatalabb, 20 és 24 év közötti korosztály esetében is jelentős, 19 százalékos.

baratnok3

A Glamour szakértői szerint a kutatás eredményei a jelen gazdasági kihívásaira reagáló nő képét rajzolják meg, olyan nőét, aki tudatosan figyel pénzügyeire, ráadásul tudatos fogyasztó és készül női szerepeire.

A tanulmány szerint a nők 80 százaléka tervez gyermeket, beleértve azokat is, akiknek már van, és bár többen aggódnak termékenységük miatt, ezek hajlandóak lennének örökbe fogadni, ha családalapításra kerülne sor.

Ami a fogyasztásukat illeti, a 21 századi nő inkább kevesebbet vásárol, de akkor minőségi terméket választ. Minden második nő inkább lemond bizonyos szórakozásokról, csak hogy új ruhát vehessen, és csak minden ötödik fizetne hitelkártyával olyan termékért, amit egyébként nem engedhetne meg magának. Fogyasztói létükbe beletartozik, hogy tízből nyolc nő barátoknak és családtagoknak is vásárol, sőt férfi hozzátartozóit is ellátja vásárlásai során.

aratnok1

A jelentés persze kitér arra is, kit tartanak példaképüknek a modern nők. Kevéssé váratlan módon Kate Middleton teszi a legnagyobb benyomást nőtársaira, de a Cambridge-i hercegné húga, Pippa, valamint Victoria Beckham és Emma Watson is szerepmodellként jelenik meg.

Forrás: https://napidoktor.hu/index