Imádom a bevásárlóközpontokat!

Egy francia felmérés szerint a kedvezményes árakkal dolgozó szupermarketekben vásárlók között több a túlsúlyos, mint azok között, akik drágább bevásárlóközpontokban szerzik be élelmiszereiket.

A felmérési adatok szerint az akcióvadász vásárlók testtömegindexe (BMI) és csípő-körmérete minden esetben nagyobb, mint a kevésbé spórolós vásárlóké, még más tényezők (szociális háttér, a bolt és a lakóhely távolsága) figyelembe vétele után is.

Public Library of Science ONE című online szaklapban nemrég publikált felmérést 2007 és 2008 között Párizsban végezték az INSERM kutatóintézet tudósai Dr. Basile Chaix vezetésével.

A kutatók 7131 önkéntes vásárlási szokásait figyelték meg és hasonlították össze. A tudósok elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy van-e különbség a hagyományos szupermarketek és a nyomott, kedvezményes árakon dolgozó üzletek vásárlói között.

csajok6

Az adatok szerint a csak bio élelmiszereket kínáló üzletek vásárlói vékonyabbak, mint az egyéb élelmiszereket is kínáló szupermarketekben vásárlók. "A résztvevők 11,4 százaléka csak olyan szupermarketben vásárolt, ami közel volt a lakóhelyéhez, ez pedig világossá teszi, hogy mekkora befolyással van az étkezési szokásainkra az, hogy milyen üzletekben vásárolunk" – írják a kutatók.

A szakértők szerint a belvárosi szupermarketek nagyobb arányban kínálnak friss és egészséges élelmiszereket, míg a kedvezményes árakkal dolgozó boltok inkább magas kalóriatartalmú és olcsó ételeket árulnak, amelyek a legkevésbé sem egészségesek. "Az egészséges étkezéshez vezető út a szupermarketekben kezdődik, ezért rendkívül fontos lenne valamilyen, a vásárlási szokásokat befolyásoló stratégia bevezetése, amivel az embereket rá lehetne bírni az egészségesebb élelmiszerek megvásárlására és fogyasztására" – nyilatkozta Dr. Chaix.

vid4u.init(480,360,’Yxu0FQQ9yi’,null,3);

Forrás: