Mi történik a délutáni alvás során?

A Kaliforniai Egyetem kutatói beszámoltak a hírről, miszerint gyakoribb a REM fázis az éjszakai alvás rovására töltött délutáni pihenés során. Fókuszban, mint ahogy azt megszokhattuk, a jó alvás fontossága.

A délutáni alvás dilemmája

A kutatásban 24 egészséges egyén alvását vizsgálták 7 éjszakán keresztül, normális alvás-ébrenlét ciklusokkal. Ezt követően 90 perces délutáni alvást iktattak be, melyet poliszomnográf regisztrált.

A kutatók azt figyelték meg, hogy ha kevesebbet aludtak a vizsgáltak előző éjjel, az a másnapi délutáni pihenés REM fázisainak gyakoriságát növelte. Az alvással töltött átlagos idő nem befolyásolta az eredményt. „A rendes, azaz éjszakai alvásidő még perces nagyságrendű csökkenése is befolyásolja a délutáni szunyókálás alatti REM fázis-gyakoriságot. Tehát, ha 10 perccel rövidebb az éjszakai alvás a megszokottnál, akkor a másnap napközbeni alvás során a REM-fázis gyakorisága 1,3-szor nagyobb. A vizsgálatot tovább kell folytatnunk, érdekes következményekkel járhat ez a megfigyelés a REM alvás szerepét illetően, valamint ezzel új irányt kaphatnak azok a kutatások, melyek az alvás és a memória közötti összefüggéseket vizsgálják” – foglalta össze Jennifer Kanady, a vizsgálatok eredményét bemutató közlemény szerzője.

Az Amerikai Alvás Medicina Akadémia (AASM) ajánlásai szerint az ideális az, ha minden éjszaka elegendő időt töltünk alvással, javasolják, hogy bárminemű alvásproblémával alvásszakértőhöz, vagy belgyógyászhoz forduljunk. A jó alváshoz biztosítsunk magunknak nyugodt csendes környezetet, kerüljük a lefekvés előtti étkezést, kávé- és kólafogyasztást. Lehetőleg ne végezzünk az esti órákban már kemény fizikai munkát, tegyük félre a nyomasztó gondokat.

Forrs: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.