Hasra hízunk- Miért?

Súlyproblémával küzdő férfiak 100 %-a és a nők jó része hasi, vagy visceralis típusú zsírfelhalmozódással rendelkezik.

Ennek genetikai és hormonális oka van. A férfiak elsődleges zsírraktára a hason található, nők esetében pedig a szülés, majd a klimaktérium időszaka kedvez a hasi zsírpárnák kialakulásának.

A szív- és érrendszeri rizikó mértékére utal a derékkörfogat. A veszélyeztetett kategóriákban mindenképpen törekedni kell a hasi zsírraktárak csökkentésére. 

A has alakját nemcsak a helyi zsírfelhalmozódás határozza meg. A belső szervek aktuális változásai leginkább ezen a testrészen mutatkoznak meg.

Foto:pixabay.com

 

Hirtelen, akár néhány órán belül kialakuló haskörfogat-növekedést okoz a belek gázossá válása, a puffadás. Ez a probléma nagyon gyakori manapság, összefügghet a helytelen nyeléstechnikából, kapkodó nyelést okozó aerofágiával, azaz levegőnyeléssel, szénsavas italok fogyasztásával, táplálékintoleranciával (pl. laktóz, glutén), vagy nagy mennyiségű puffasztó étel bevitelével. A rosszul megrágott étel, valamint a kevés rostbevitelből és folyadékfogyasztásból adódó renyhe bélműködés szintén okozhat gázosodást, és a széklet felhalmozódását a vastagbélben. A hasi szervek gyulladása vagy májbetegség folyadék felszaporodását okoz a hasüregben. 

Foto:pixabay.com

A hasi zsírdepó nagyobb része viscerális típusú elhízás esetén a hasüregen belül, a hasűri szervek körül helyezkedik el. Ez a zsírszövet jellegében eltér a bőr alatti zsírszövet jellegéből, a hormonális működésben kifejtett szerepe miatt manapság már sokan az endokrin szerv kategóriájához sorolják. A hasüregi zsírdepó felszámolása csakis a megfelelő minőségi összetételű következetes és tudatos táplálkozással valósítható meg, jó hír viszont, hogy ez a zsírlerakódás nagyon jól reagál a diétára. 

elhízás

Foto:pixabay.com

 

A következő szövet, amely meghatározza a has alakját az izomszövet. A feszes kockás hasizomzat kialakítása nem könnyű, célzott mozgásprogramot igényel. Az edzésterv kialakításakor viszont két fontos tényezőt figyelembe kell venni: az egyik, hogy bizonyos életkor felett vagy keringési betegségekben szenvedők, például magas vérnyomás betegség esetén a haspréssel járó hasizomgyakorlatok ellenjavalltak a hirtelen vérnyomásemelő hatás miatt. A másik tényező a has- és hátizomzat javasolt együttes edzése, mely az utóbbi években a törzstréning fogalom kialakulásához vezetett. Ennek lényege, hogy a has- és hátizomzatot egységként kezeli, az izmok közti egyensúlyi helyzet megbomlásának elkerülésére speciális tornaprogramok alkalmazásával hozza létre.

Még 5 dolog, amire a legjobb a gyömbért használni!

Az izmok feletti zsírszövet eltüntetéséhez oki terápia a meghatározott minőségű elemeket felsorakoztató táplálkozás, mely általános fogyást eredményez. A helyi zsírszövet célzott eltüntetésére alkalmas a műtétek közül  a zsírleszívás, illetve a megereszkedett bőr, kötényhas  esetén a hasplasztika. A nem műtétes orvosi eljárások közül választható a zsírbontó módszer, mely a hasi bőralatti zsírpárnák eltüntetése mellett a bőrt is feszesíti a kezelt területen.

 

Forrás:


Egy válasz

  1. jáger lászló

    Semmi pánik
    1általán nem hízok,de nem is fogyok
    Tartom a súlyomat évek óta….csak ennyi
    barátilag
    J.L.

    Válasz

Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.