9 perces erősítő edzés

Életkortól és sportolói múlttól függetlenül az erőnléti edzés a rugalmasság, a mobilitás, a jobb teljesítmény és a sérülések elkerülésének kulcsa.

Bárkinek, bármilyen fittségi szinten is legyen, fontos erőnléti edzést végeznie. Nem kell órákat tölteni az edzőteremben ahhoz, hogy eredményeket lássunk. Mindössze kilenc percig tart egy teljes testet átmozgató erőfejlesztő edzés. Fogj egy törölközőt, és készülj fel, hogy ettől a pár gyakorlattól majd sokkal jobban érezd magad!

A következő kilenc mozdulat olyan erőnléti gyakorlatsor, amelyeket már biztosan ismersz korábbról. Önmagukban egy meghatározott izomcsoportot dolgoztatnak meg, de egyperces intervallumokban egymás mellé fűzve ez a kilenc gyakorlat egy teljes, egész testre kiterjedő edzéssé válik.

A kilenc gyakorlatot három hármas sorozatra bontottuk. Mielőtt minden sorozatot elkezdenél, állíts be egy időzítőt (vagy eddz egy másodpercmutatóval ellátott óra mellett). Ha még csak most kezded az edzést, minden gyakorlatot a lehető legkeményebben végezz egy percig, majd a következőt, amíg az első sorozatot be nem fejezed. Ezután tarts egy perc szünetet, mielőtt áttérnél a 2. sorozatra, amelyben a gyakorlatokat szintén egy-egy percig kell végezni.

Végül a teljes edzést teljesíteni fogod, miután kilenc perc edzést végeztél el, két perc szünettel a két gyakorlat között. Ezt az edzést heti két-három alkalommal érdemes megismételni.

Mit együnk aerob edzés előtt?

Készen állsz arra, hogy kipróbáld? Vedd fel az edzőcuccot, és hajrá!
A képre kattintva letöltheted a 9 perces erőedzés egyszerű táblázatát. Mentsd el az asztalodra, vagy nyomtasd ki, így könnyen elvégezheted ezt az edzést, bárhol is vagy.

 

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.