Tanuljunk nyelvet építőkockával!

Egy, a Mind, Brain and Education című szaklapban megjelent kutatás szerint az építőkockákkal való játék rendkívül jó hatással van a gyerekekre.

A Temple Egyetem Csecsemőlaboratóriumának vizsgálatai szerint az építőjátékok gazdag környezetet teremtenek a reáltárgyakhoz szükséges készségek kifejlesztéséhez.

Fotó: 123rf.com

Katrina Ferrara vezető kutató szerint, ha a gyerekek interaktív környezetben játszanak az építőkockákkal, olyan nyelvi kifejezéseket hallhatnak, amelyek segítik a térbeli gondolkodás kifejlődését.

A tel-avivi egyetem régészeinek átfogó elmélete szerint a nagy testű állatok kiirtása után, a kisebb, fürgébb állatokra történő vadászat miatt fejlődött ki az emberi agy – olvasható a Háárec című izraeli napilapban.

A túlélés érdekében, a találékonyság miatt nőtt az agyméretünk

“Ha a szülők a térbeliséggel kapcsolatos szavakat használnak, azzal segítik a gyerekek ilyen irányú képességeinek fejlődését is” – nyilatkozta Nora Newcombe, a laboratórium igazgatóhelyettese. A térbeliséghez kapcsolódó készségek elengedhetetlenül fontosak a reáltárgyak megértéséhez, de a mindennapi feladatok ellátásában (egy kanapé összecsukása, parkolás) is segítenek.

Ezek a készségek az intellektus központi részét képezik, mégis személyenként jelentős különbségeket mutatnak. “Bizonyítékaink vannak arra vonatkozóan, hogy a gyerekkorban hallott, a térbeliséghez kapcsolódó nyelvi kifejezések, különbözőségük miatt jelentősen hozzájárulnak a térbeli készségek eltérő fejlődéséhez” – mondta Newcombe, aki a Temple Térbeli Intelligencia és Tanulás Központjának (SILC) kutatási vezetőjeként is tevékenykedik.

nyelvtanulás építőkockával

Foto:pixabay.com

Hogy megvizsgálhassák, miként befolyásolja a játék a nyelvi variációkat, a kutatók három különböző helyzetben figyelték meg a gyerek-szülő interakciókat: először szabad játék formájában, amikor a gyerekek és a szülők az otthonihoz hasonló feltételek mellett szabadon játszhattak, majd előre összerakott kockákkal, a játékkockák variálásának lehetősége nélkül, végül irányított formában, amikor a szülőknek és gyerekeknek egy előre megadott tervrajz alapján kellett építeniük valamit a kockákból.

Az eredmények szerint az irányított játék helyzetben a szülők és a gyerekek is sokkal több térbeliséggel kapcsolatos kifejezést használtak, mint a másik két teszt során.

“A kutatási eredmények gyakorlati tanácsokkal láthatják el a szülőket. Látható ugyanis, mennyire fontos, hogy interaktívan, gyerekünkkel közösen játsszunk, ezzel ugyanis sokat tehetünk a kicsik készségeinek fejlődéséért” – vélekedett Newcombe.

Forrás: https://napidoktor.hu/index