9 hatékony tipp az ünnepi szomorúság kezelésre

Amikor nem telik túl boldogan az időszak

Bár az ünnep nagyon szép és meghitt tud lenni, sokan vannak, akiknek nem telik jó hangulatban a karácsony és az újév. Számos dolog hozzájárulhat a szomorúsághoz. Hogyan kezeljük ezt, miként kerekedhetünk felül rajta?

A karácsony, majd az újév kimondottan meghitt időszak. Nem mindenkinek telik azonban boldogan, s az ünnepi szomorúsághoz több dolog hozzájárulhat. Előfordulhat, hogy élethelyzetünk nem teszi lehetővé a nyugodt és boldog ünneplést, de az is, hogy csupán túlterveztük magunkat, stresszesek a napjaink és ez rosszkedvűvé tesz bennünket.

Íme 9 tipp az ünnepi szomorúság, lehangoltság kezelésére!

1.Korlátozzuk az alkoholbevitelt: a sok szeszes ital csak átmenetileg segít, nem érdemes ezzel kezelni a problémát. Jobb, ha nem tartunk a kezünk ügyében italt, szorítkozzunk csak 1-2 pohárra. A sok alkohol komoly hatással van a hangulatra és felszínre hozza a negatív érzéseket.

2.Sok alvás: érdemes pihenni az ünnepi szomorúság kezelése érdekében. Bizonyára nem teljesen az az elképzelésünk az újévezésről, hogy nyugalomban lazítunk, de ha erre van szükségünk, adjuk meg a szervezetünknek, amit igényel!

3.Tanuljunk meg nemet mondani! Ha túltervezzük az ünnepi időszakot, túlvállaljuk magunkat, nem lesz időnk magunkra és egyre feszültebbé válunk. Ez nemcsak ünnepi szomorúsághoz, hanem érzelmi összeomláshoz is vezethet, ezért nagyon fontos, hogy ha úgy érezzük, valami nem fog menni, inkább mondjunk nemet a kérésre!

4.Legyünk nyitottak az új hagyományokra: mindenkinek van egy elképzelése arról, milyennek kell lennie az ünnepnek – de számos családban, közösségben a dolgok nem feltétlen így történnek. Ha a régi szabályokat nehéz keresztülvinni vagy már nem működnek, teremtsünk újakat.

5.Kérjünk segítséget, ha elveszítettünk valakit: a gyász vagy egy szakítás komoly próbatétel lehet az ünnepek idején is – fontos, hogy segítséget kérjünk és ne maradjunk egyedül, még ha leginkább erre vágyunk is. Vegyük körül magunkat barátokkal, családtagokkal – sokat jelenthet a támogatásuk az ünnepi szomorúság idején.

6.Töltsünk időt szeretteinkkel: ne szomorkodjunk otthon egyedül, szervezzünk vacsorát, hívjunk meg embereket, vagy menjünk el családunkhoz, barátainkhoz. Díszítsük ki a lakást, hozzuk magunkat ünnepi hangulatba.

Fotó: 123rf.com

7.Mozogjunk rendszeresen: naponta többször is átmozgathatjuk magunkat, egyszerre elég pár perc is, mondjuk a kedvenc zenéinkre. Egy 10 perces gyors séta is sokat jelent, ha szívverésünket emelni akarjuk, s ezzel jó közérzetet nyújtó endorfint szabadítunk fel

8.Tegyünk valami mulatságosat, ha feledni akarunk egy szakítást: az ünnepi szomorúság jellemző, amikor valaki nem sokkal korábban vált meg a szerelmétől. Ilyenkor is jobb azonban feltölteni napjainkat programokkal. Ma már vannak oldalak, amelyek csoportos programokat kínálnak, s teljesen idegen emberek vesznek részt rajta – akik barátságokat köthetnek. Lehet az tánc vagy vacsora, esetleg egy rövid kirándulás, érdemes részt venni rajta.

9.Kerüljük a túlevést: mielőtt elmegyünk egy eseményre – ahol valószínűleg alkoholt is iszunk majd -, töltsük fel magunkat kellő mennyiségű étellel. Egy kis szendvicses zacskóban vihetünk magunkkal pár falatot. Ezzel gondoskodunk arról, hogy közérzetünk ne legyen rosszabb és lehetőség szerint jól érezzük magunkat, ne uralkodjon el rajtunk az ünnepi szomorúság!

Forrás: Adrina - napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.