Koronavírus – 6 gyümölcs tipp az immunrendszer erősítésére

Ne csak a narancsban gondolkodjunk

Ha C-vitamin, akkor narancs – sokan elsőre erre szavaznának, pedig számos gyümölcs hozzásegíthet vitamin- és tápanyagtartalmával a jó közérzethez és az immunrendszer megerősítéséhez. Koronavírus idején ez különösen jól jöhet.

A koronavírus megjelenése és globális terjedése alaposan megrengette a világot. Mindennapjainkra is komoly hatást gyakorol.

Ha azonban csak az egészséget nézzük, a megfelelő védekezésen túl egy fontos teendőnk van: minél jobban óvni a szervezetünket. Immunrendszerünk megerősítésével kevesebb esélyünk van arra, hogy legyűrjön a koronavírus.

Az erős immunrendszer lehetővé teszi, hogy a szervezet megküzdjön a kórokozókkal. Az első lépés: az egészséges étrend. A C-vitamin azon tápanyagok közé tartozik, melyek jelentősen felpörgetik az immunitást.

A legtöbb embernek a narancs jut eszébe a C-vitaminról. Egy átlagos méretű ilyen gyümölcs csaknem 70 milligramm C-vitamint tartalmaz, vagyis kevesebbet, mint más, ugyanezt a vitamint tartalmazó gyümölcstípusok.

Lássuk, mit ehetünk még az immunrendszer erősítéséért – nemcsak koronavírus idején.

1.Guáva: ez a gyümölcs rendkívül tápláló, kalóriatartalma pedig meglehetősen alacsony. Egy guáva kb. 37 kalória, 8 gramm szénhidrát és 3 gramm rost. C-vitamin tartalma azonban sokszorosa a narancsénak. Legjobb a héjával együtt fogyasztani, persze miután alaposan megmostuk.

eper

2.Eper: ez a gyümölcs antioxidánsban gazdag, de C-vitaminnal és egyéb nélkülözhetetlen tápanyagokkal is bőven rendelkezik. Egy csészényi eperrel 100 mg C-vitamin jut a szervezetünkbe. Folsavot és más előnyös összetevőket szintén tartalmaz ez az immunrendszer erősítésére kiváló finomság, melyet a koronavírus idején is érdemes bevetni!

ananasz1

3.Ananász: valóságos erőműnek tartják a tápanyagok szempontjából az ananászt. Ez a mutatós gyümölcs számos elengedhetetlen ásványi anyagot és vitamint rejt magában. Egy csészényi feldarabolt ananász kb. 79 mg C-vitaminnal lát el bennünket. Mangánt is tartalmaz, amelyet ritkán találunk meg természetes ételekben. Az immunrendszer erősítése mellett erős csontokat és egészséges emésztőrendszert eredményez. Természetes vízhajtó, ezért a fogyásban is segíthet.

4.Mangó: nem véletlenül nevezik a gyümölcsök királyának. Kiváló nyári gyümölcs, amely nassolnivalónak is remek. Hozzájárul az általános egészséghez az immunitás erősítésével, de a fogyásban is számíthatunk rá. A-vitaminnal van tele, amely a szem egészségét támogatja. Egy közepes méretű mangó nagyjából 122 milligramm C-vitamint tartalmaz.

5.Papaya: egy másik finom gyümölcs, amely tele van C-vitaminnal. Egy csészényi ebből a finomságból 88 mg ilyen tápanyaggal lát el bennünket. Az emésztést ugyancsak segíti.

kiwi

6.Kiwi: a kiwi szintén tápanyag-gazdag gyümölcs, számos egészségügyi előnyökkel. Egy ilyen gyümölcsben kb. 84 mg C-vitamin van. Az immunerősítés mellett a kiwi K-vitaminnal és E-vitaminnal is felturbózza a szervezetet.

Válogassunk kedvünkre!

Forrás: Adrina - napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.