Egyszerű álomdiéta a jobb életért!

Egy diéta, amelyet könnyű betartani, nincs benne semmi trükk, csalás, egy egészségesebb életmódhoz vezet. Azt is lehet mondani: álomdiéta. De mi is ez?

Jobb életért-diétának fordíthatnánk Bob Greene módszerét, mely megváltoztatta az ismert talk show háziasszony, Oprah Winfrey életét is.

Éveket töltött különféle fogyókúrákkal, majd kudarcai után sikeresen lefogyott a The Best Life Diet-tel. Hogyan működik?

Semmiféle hatalmas áttörés vagy titok nincs ebben a diétában. Lényegében egy életmódváltás, nem is igazán fogyókúra, amelyet elkezdünk, majd abbahagyunk. Egy életmód, melyben egészségesen étkezünk, és fizikailag is aktívak vagyunk.

dieta_zoldsegek

Biztonságos és hathatós, eredményes utat kínál arra, hogy súlyt veszítsünk, és fittek legyünk. Arra késztet, hogy fokozatos változásokat vigyünk véghez életvitelünkben, egyszerre csak egy lépést tegyünk a minőségi javulás felé. A cél, hogy megváltoztassuk régi étrendünket és edzési szokásainkat újakra, egészségesekre. Persze a nemünktől és aktivitási szintünktől is függ, ez a diéta kalória szinteket javasol 1500-tól 2500-ig, és felsorolja, mennyit érnek a különféle ételcsoportokban levő táplálékok. A lényeg, hogy fizikailag minél aktívabbak vagyunk, annál több kalóriát fogyaszthatunk. Greene módszere arra épül, hogy megértsük a fogyást. Számos tippjével, receptjével, menüjével és használható eszközeivel motiválni is igyekszik a fogyókúrázókat, valamint segít fenntartani a lelkesedést. Széleskörűen átalakítja az eddig megszokott rendet mozgáskultúránkban és az általunk preferált ételek terén.

Nem kell kalóriát számolgatni

A Best Life Diet lényege nem az, hogy számolgassuk a kalóriákat. Csupán egy ésszerű útmutató, hogy okosan válasszuk ki az ételeinket, és tartsuk be az adagokat. Egyszerű: az egészséges táplálékokban valósággal dőzsölhetünk, a nem azokat pedig csak nagyon módjával fogyasszuk, rostáljuk ki őket ? ilyenek például az olajban sütött dolgok, a magas zsírtartalmúak, a fehér kenyér, cukros üdítők, a tészta. Ezeket nyugodtan lecserélhetjük az egészségesebb változatokra, például teljes kiőrlésű gabonára, gyümölcsökre, zöldségekre, zsírszegény termékekre és egyebekre. A heti étkezési terv az ajánlott ételeket részesíti előnyben.

dieta1

Ne a kilókon járjon az ész

Ne úgy gondoljunk erre, mint egy diétára, hiszen ez egy életmódváltás. Inkább arra koncentrálunk, hogy javítsunk életünkön és kézben tartsuk a súlyunkat. Sok diéta már az elején csalódással, sikertelenséggel jár, Greene módszere azonban arra biztat: kis lépésekkel haladjunk előre a sikerért.

Számos fogyókúra igen szigorú első lépéssel kezdődik, és tiltott ételek hosszú listájával. Greene diétája máshogy közelíti meg a célt.

Első lépésben arra koncentrál, a nagyjából 4 hetes időszakot alapul véve -, hogy lassan növeljük fizikai aktivitásunkat és változtassuk meg étkezési szokásainkat. Már ne együnk 2 órával azelőtt, hogy aludni térünk, három ételt és egy snack-et fogyasszunk naponta, iktassuk ki az alkoholt (ideiglenesen), ne legyünk szomjasak, fogyasszunk sok vizet. Naponta vegyünk magunkhoz multivitamint, ásványi anyagokat, omega-3 zsírsavat, és ha kell, kalciumot.

Második lépésben – ez két hetes időszak  – egy erőteljesebb módszerrel vezet a súlyvesztés felé, az egészséges étkezésen és a fokozatosan megnövelt mozgáson át. Az előző lépésre épül, melyben más véghezvittünk változtatásokat, arra helyezve a hangsúlyt, hogy már kontrollálni tudjuk, mikor mit érdemes ennünk, ellenőrizni tudjuk az adagjainkat, és kidobtuk étrendünkből a legproblémásabb ételeket. A harmadik lépés mindezek fenntartását szolgálja: egy kicsit pihentető. További egészségtelen ételek kiiktatására fókuszál, és olyanok beemelésére étrendünkbe, melyek jó hatással vannak szervezetünkre, valamint bemutatja azokat a kalóriákat, melyek – bár nem egészségesek – a kedvenceink, és olykor, kis adagokban megengedhetőek. Akkor fogyaszthatók, ha fizikailag már elég aktív életet élünk.

Ha csak a szemed kívánja?

Bob Greene felhívja a figyelmet arra is: amikor egy ételt már csak a szemünk kíván, ne engedjünk a csábításnak. Megmutatja, hogyan vegyük észre, mikor vagyunk igazán éhesek, és mikor nem,  tehát azon alkalmakkor szükségtelen rögtön ennünk valamit. Mielőtt elkezdi valaki a diétát, felteszi neki a kérdést: miért túlsúlyos? Miért akar lefogyni, valamint miért volt képtelen veszíteni súlyából az elmúlt időszakban? A kérdésekre adott őszinte válaszok segítenek a diétázónak abban, hogy hatékonyan változtassanak életmódjukon és a problémát a gyökerénél kezdjék kezelni.

A szakember szerint a Best Life Diet tudományos alapokon nyugszik. Az amerikai kormány 2005-ben kiadott diéta útmutatóját veszi alapul, egyszerűen elvégezhető és könnyű javaslatokkal ötvözve. A legtöbb dietetikus és fitness edző egyetért azzal, hogy a fogyás titka elsősorban az életmódváltás.

Kinek segít leginkább?

Cathy Nonas, az Amerikai Dietetikusok Egyesületének szóvivője azonban felteszi a kérdést, ez a módszer segít-e azoknak, akik azonnal akarnak fogyni.  Ők más diétát választanak, gyorsan fogynak, mellyel általában vissza is híznak. A Best LifeDiet-et annyiban egészítené ki, hogy a lassú első lépést sokkal intenzívebb másodikkal és harmadikkal folytatná. Sokan elveszíthetik a diétába vetett hitüket, ha azt látják, hogy első lépésben nem történik nagy változás. Nonas szerint javasolható, hogy ilyenkor az első illetve második lépés tartson hosszabb ideig, mielőtt valaki megkezdi a fenntartó fázist.

Azoknál az embereknél, akik egyébként sem sok egészségtelen ételt fogyasztanak, az eredmény kevésbé látványos. Azoknak segít inkább, akik korábban valóban magas kalóriájú ételeket ettek.  Nonas hozzátette: a zsírosabb, magas kalóriájú ételekkel sincs gond, ha azokat igen kis mennyiségben és ritkán fogyasztjuk. Például néha ehetünk fehérlisztből készült kenyeret, tésztát, ha egyébként ezeket hanyagoljuk.

Forrs: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.