Snoop Dogg és a betiltott alkohol

A rapp sztár Snoop Dogg egy olyan új, alkoholos ital reklámkampányában vesz részt, amelyet már piacra kerülése előtt be akartak tiltani.

A Pabst Brewing Company Blast by Colt 45 elnevezésű itala a tervek szerint április elején kerül piacra. A promóciós videóban Snoop Dogg lengén öltözött lányokkal reklámozza az italt. A majdnem hét deciliteres kiszerelésű italban 12 százalék alkohol van, és szőlő, málna-dinnye, eper limonádé és áfonya-gránátalma ízekben lesz kapható. Szakértők szerint az ital veszélyt jelenthet a fiatalokra, akik összekeverhetik az italt a különböző üdítőkkel.

"Ha ránézünk a termékre, azt hihetjük, hogy gyümölcsös üdítőitalról van szó – nyilatkozta John Challis, a Daytop Treatment Services nevű rehabilitációs szervezet elnöke – A gyártó először megteremti a keresletet majd a kínálatot."

A New York-i képviselőtestület egyik tagja, Robert Jackson szeretné, ha a termék forgalmazását nem engedélyeznék a városban. "A Blast és a hozzá hasonló italok egyértelműen a fiatal fogyasztókat célozzák meg – nyilatkozta Jackson szóvivője, Martin Collins – Rövid távon ezek az italok elfedik a bennük található alkohol hatásait, ez pedig rendkívül veszélyes a fiatalokra nézve."

opnszgoi

Tavaly októberben a Four Loko nevű ital miatt tört ki hasonló botrány, amikor Washington államban kilenc egyetemistát kellett alkoholmérgezéssel kórházba szállítani az ital fogyasztása miatt

Egy hónappal később az Élelmiszer és Gyógyszerengedélyezési Hivatal (FDA) veszélyesnek minősítette a koffeintartalmú alkoholos italokat. Ennek hatására New Yorkban és más államokban is betiltották a Four Loko forgalmazását. A gyártó Phusion Projects azóta piacra dobta a Four Loko koffeinmentes változatát is.

"A Blast egyértelműen a Four Loko utóda. A színes, csillogó dobozok felkeltik a fiatalok érdeklődését, és mivel látják, hogy az üdítők között árusítják őket, azt hiszik, ezek is gyümölcsös üdítőitalok" – nyilatkozta Mr Collins. A gyártó Pabst nem kívánta kommentálni a nyilatkozatot.

Forrás: