Otthoni torna időseknek

A fizikailag aktív élet általánosságban is fontos a szellemi frissesség és a testi egészség megőrzése érdekében. A jelenlegi járványhelyzet és az otthoni karantén idején pedig különösképpen fontos az immunrendszer és a hangulat karbantartása.

Akár személyes gondoskodást nyújtunk, akár mi magunk élünk Alzheimer-kórral vagy más demenciával, megfontolandó beépíteni a könnyű testgyakorlást a napi rutinunkba. Az alábbiakban olyan magyar nyelvű videókat szedtünk össze, amiket készítőik az idősebbek számára is ajánlanak.

Nagyon fontos ugyanakkor, hogy amennyiben bármilyen mozgásszervi vagy más alapbetegséggel rendelkezünk, először kérjük ki orvos vagy gyógytornász javaslatát és a gyakorlatokat fokozatosan, teherbírástól és egyéni jellemzőktől függően, adott esetben módosítva hajtsuk végre!


Almásy Csilla gyógytornász-fizioterapeuta átmozgató tornája időseknek:

 

Szenior torna:

 

 

Otthon végezhető gyakorlatok időseknek: 

 

15 perces ülő torna: 

 

Reggeli átmozgató torna: 

 

60 perces szenior székjóga: 

 
 

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.