Mi állhat az elsőéves hallgatók súlygyarapodása hátterében? – 2. rész

Amerikában az elsősök körülbelül 7 kg-ot híznak az egyetem első évében. Tanulmányok kimutatták, hogy a hallgatók átlagosan 1,5-4,5 kg-ot szednek fel az egyetem első két éve alatt. Ennek a súlygyarapodásnak a legnagyobb része az első év első szemeszterében jelenik meg. Vajon mi lehet ennek az oka?

Az orvosok attól tartanak, hogy azok a hallgatók, akik fokozatosan híznak, a jövőben is megtartják ezt a „szokásukat”, és ebből gondok adódhatnak a későbbiekben.

Életmódbeli változtatások a testsúly szabályozására

Néhány változtatás az életmódban segíthet szabályozni a testsúlyt:

Figyelj az alkoholfogyasztásra! A túlzott alkoholfogyasztás nem csak egészségügyi problémákhoz vezet, de a sörben és más alkoholos italokban sok kalória van, amely súlygyarapodást okoz. (Mit gondolsz, miért hívják sörhasnak a pocakot?)

A dohányzás is bűnös. Bár a cigaretta elnyomhatja az éhséget, a dohányzás megnehezíti a testmozgást. Még a szokásos tevékenységek is nehezebbnek tűnnek, mint például átsétálni a campuson vagy lépcsőzni. És akkor még nem is említettük a szív- és tüdő panaszokat, vagy a rák megnövelt kockázatát.

Sokan, akik abbahagyták a dohányzást, azt tapasztalták, hogy energikusabbak. Szóval harcolj testmozgással a plusz kilók ellen! Ha így teszel, elkerülheted a hízást, és könnyebben le tudod tenni a cigit. Ha abba akarod hagyni a füstölést, nem kell egyedül csinálnod. A hallgatói egészségügyi centrumban elirányíthatnak egy dohányzásról leszoktató programba vagy adhatnak tippeket, amelyek segíthetnek.

Végezz elég testmozgást! Kutatók megállapították, hogy azok a hallgatók, akik legalább háromszor mozognak egy héten, egészségesebbek, boldogabbak, mint azok, akik nem mozognak. Ezek az emberek az idejüket is hasznosabban tudják beosztani.

sport, mozgás

Foto:pexels

A testmozgás előnyeit nem olyan nehéz learatni, mint ahogy látszik. Próbálj meg 30 perc laza testmozgást belevinni a mindennapjaidba (sétálás, kocogás, úszás, edzés a tornateremben), és érezni és látni fogod az eredményét. Kereshetsz kerékpár vagy gyalogtúra ösvényeket, vagy beiratkozhatsz harcművészet órára. Sokakat motivál, ha rendszeresen kell bejárni az órákra.

Ha nem szereted a testmozgás szervezett formáit, akkor is tudsz minimum 30 percet mozogni naponta. Sétálj gyors tempóban a campuson ahelyett, hogy busszal mennél; használd a lépcsőt a lift helyett, vagy kerékpárral menj órára. Találj időt arra – ha csak néhány percet is itt-ott –, hogy felállj és nyújtózz, miután sokáig ültél.

Aludj eleget! A legújabb tanulmányok összefüggésbe hozták az elegendő alvást az egészséges testsúly megtartásával. Az alvás azért is remek, mert levezeti a túl sok evés miatt kialakult stresszt. Legyen elsődleges az alvás, és próbálj rendszeresen 7 vagy 8 órát aludni.

Néhány tipp, hogy a legtöbbet hozd ki az alvásból:

  •  próbálj minden este ugyanabban az időben lefeküdni, és reggelente ugyanabban az időben felkelni
  •  ne szundikálj túl sokat
  •  kerüld a koffeint esténként
  •  lefekvés előtt kerüld a testmozgást, a tévénézést, vagy a túl hangos zenehallgatást

A súlygyarapodás az egyetem első évében nem elkerülhetetlen. Lehetünk egyszer fent, egyszer lent, de néhány egyszerű változtatás a mindennapi rutinban segíthet kivédeni a túlsúlyt, és ugyanakkor testileg és szellemileg is egészségesek maradunk.

Olvasd el ezt is!

Így kezdjen neki a mozgásnak, ha túlsúlyos

Forrás: kamaszpanasz.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.