Képgaléria – Gumiabroncsból fejlődő szörnyek

Yong Ho Ji sci-fi filmbe illő mutánsokat formáz meg gumiabroncsból. A művészet ezen formája nem csak a képzeletet, de az anatómiai ismereteket is igénybe veszi.

A 34 éves Yong Ho Ji munkája során különleges lényeket teremt. Az általa megformázott állatok inkább mutánsoknak nevezhetők. Példának okáért, egyik műve első ránézésre egy lóra emlékeztet, ám jobban szemügyre véve láthatjuk, hogy a hátsó lábai nem ló lábak, hanem egy tehéné, s farka pedig egy csirkéé az összhatás egyértelműen sci-fibe illő. A képzeletbeli lények némelyike képes mélyen érinteni a szemlélőt, hiszen mindegyik részletesen ki van dolgozva, ami élethűvé teszi őket.

A művészre nagy hatással volt a mutáció témája, melynek definíciója, hogy van egy szervezet, ami egy abnormális sejtet tartalmaz, s ez a DNS-ben elváltozásokat okoz. Az abnormális sejt létrejöhet természetesen, de külső, kémiai vagy radioaktív sugárzás hatásra is.

Ez a téma ihleti meg újra és újra a művészt, aminek következtében konstruálja meg a képzeletében megszületett lényeket. Ezen teremtmények létrehozása bizonyos fokú anatómiai ismereteket is igényel, ami ezen a művészeti területen a naturalizmushoz kapcsolható, ha a lények izomzatának kidolgozottságát vesszük figyelembe.

Yong Ho Ji képgaléria

A szobrok gumiból készülnek, s ennek a textúrának a sötét színe fokozza a groteszk és rémisztő hatást. A gumi, mint művészeti anyag durva, nehezen megmunkálható és alakítható. Mindenestre, a művész erőfeszítést tesz, hogy felhívja az emberek figyelmét arra, hogy a gumi lehet a korszak új textúrája, ami felhasználható a művészetben. Bár a gumiabroncs egy nehezebb és tömörebb anyag, mégis alkalmas a mutáció prezentálására – hogy hogyan is olvad egybe két külön teremtmény.

A gumi mint alapanyag Yong Ho Ji saját ötlete volt, és ezzel próbál vissza térni a hagyományos szobrászathoz.

A szobrok vázát vasból vagy fából alakítja ki, s csak később használja fel a gumi több típusát. Ha egy arcot készít, egy puhább fajta gumit használ mint amilyen a biciklié, míg egy nyak kialakításakor egy autógumi az alkalmasabb.

A szobrok megalkotásakor a művész nem az anyagra fókuszál, hanem a szobrok kidolgozottságára, az agressziót és erőt sugalmazó izomzat kialakítására. Ez a részletesség és precizitás a művész kifinomult stílusáról árulkodik.

Forrás: