Fittség és fogyás – így érjük el reális céljainkat 2019-ben!

Betarthatóak az újévi fogadalmak, ha mértékletesek vagyunk

Ismét megfogadtunk egy-két dolgot az új esztendőre, s igyekszünk ezúttal valóban tartani magunkat ezekhez? Sikerrel járunk, ha reális célokat tűzünk ki a fittség és a fogyás terén. De hogyan legyünk igazán reálisak és hatékonyak?

Bizony, sok dolgot vagyunk képesek megfogadni az újév előtti napokban, de sajnálatos módon ezek közül keveset tartunk is be végül. Pedig nem nagy ördöngösség a siker, csak nem szabad túl sokat várni magunktól egyszerre. Legyünk reálisak. A kérdés az, hogyan.

A fitness és a fogyás szempontjából az alábbiakat tartsuk szem előtt.

1.Törekedjünk a holisztikus javulásra: ha egészségügyi célokat fogalmaztunk meg, ne csak a súly leadása legyen a célkitűzés, hanem gondolkodjunk általában fizikai jólétünkben. Ha általánosságban javítjuk közérzetünket és egészségünket, megvédjük magunkat bizonyos betegségek kialakulásától – így a diabétesztől és a szív- és érrendszeri megbetegedésektől, valamint fenntartható, megfelelő testsúlyunk lesz a magasságunkhoz és genetikánkhoz mérten.

A fittség és a fogyás érdekében válasszunk közepes tempójú mozgást, mely növeli az állóképességet, erőnket és rugalmasságunkat, s egyben jó immunitásfokozó is a betegségek ellen.

Vagyis, egészségünk egésze járjon az eszünkben: ehhez fontos életmódot váltani – s nemcsak rövidtávú célokat kitűzni, amelyek leggyakrabban gyors, éhezésre alapuló diétákban öltenek testet s könnyen visszaütnek.

2.A testmozgást kezdjük lassan: ahhoz, hogy a fitness és a fogyás érdekében valódi szokássá váljon a mozgás, kezdjük fokozatosan. Menjünk el futni, jógázzunk hetente többször. Néhány hét alatt javul az anyagcserénk, a fittségünk, energiaszintünk, koncentrációnk és egész egészségünk.

3.Egyszerre csak egy ételt cseréljünk le: hatékony módja annak, hogy javulhasson az étrend, ha egyszerre csak egy ételt változtatunk meg benne. Például reggelihez több gyümölcsöt eszünk, minden nap a héten. Az étkezések között pedig csak diót, magvakat vagy gyümölcsöket fogyasztunk.

4.Együnk több növényi alapú élelmiszert: ha több gyümölcsöt, zöldséget, hüvelyest, diót, teljes kiőrlésű gabonát és magvakat fogyasztunk, valamint minimális mennyiségű feldolgozott élelmiszert, nagy eséllyel teljes átalakulás veszi kezdetét. Kerüljük a cukrot, mesterséges édesítőket és ízfokozókat, hidrogénezett olajakat.

Ha így teszünk, növeljük étrendünkben a mikrotápanyagok mennyiségét, s javítjuk a test öngyógyító képességét sejtszinten. Gyorsul az anyagcsere, egyensúlyba kerülnek a hormonok, melyek a fittséget és a fogyást is elősegítik, amellett, hogy növelik energiánkat és immunitásunkat.

5.Ne rövidtávú célokban gondolkodjunk: ha ugyanis azt tűzzük ki magunk elé, hogy 3 hét alatt 5 kilót lefogyunk, a fittséget nem érjük el, különösen, ha éheztetjük magunkat – csak károsítjuk a szervezetünket. Az éhezés lassítja az anyagcserét, érinti az energiaszintünket és éppen az ellenkező hatást érjük el: ha le is fogyunk, hamar visszahízunk. A gyors zsírvesztés és az alacsony tápanyag-szint miatt megereszkedhet a bőr, a szemek alatt pedig karikák jelenhetnek meg.

Az életmódváltás hozza meg az igazi sikert a fogyás és a fittség szempontjából is. Ráadásul megelőzi a betegségeket, lassítja az öregedést, a bőr megjelenése szebb lesz, s a hormonegyensúly is visszaáll!

Forrs: Adrina - napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.