Az egészségértést fejlesztők ünnepe: átadták a Nekem Szól! Egészségértés pályázat díjait

A Bethesda Gyermekkórház kapta a Nekem Szól! Egészségértés pályázat fődíját

Idén harmadik alkalommal adta át ünnepélyes keretek között az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete a Nekem Szól! Egészségértés Díjakat. A fődíjat 2018-ban a Bethesda Gyermekkórház pályázatának ítélte a zsűri, a Női Liga – Összefogás a női egészségért projektje pedig különdíjban részesült.

Az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete (AIPM) 2016-ban indította útjára a Nekem Szól! Egészségértés pályázatot, mely a legsikeresebb, egészségértést fejlesztő hazai programokat díjazza és népszerűsíti. Az idei pályázatra 2018. január 1. és október 14. között Magyarországon futó komplex kommunikációs és oktatási programokkal, informatív betegtájékoztató kiadványokkal, mobil applikációval vagy egyéb, az egészségértést fejlesztő programokkal lehetett nevezni három kategóriában.

Egyesületünk egyik kiemelt célja, hogy hazánkban minél többen értsék az egészségügyi információkat. Örömteli, hogy ebben a missziónkban nem vagyunk egyedül, hiszen a Nekem Szól! Egészségértés pályázatra idén is sok színvonalas kampánnyal neveztek. Ezek a pályaművek mind hozzájárultak ahhoz, hogy javuljon a magyar lakosság egészségértési szintje” – mondta el a pályázat eredményeinek értékelése kapcsán Dr. Holchacker Péter, az AIPM igazgatója. A versennyel kapcsolatban elmondta, hogy az egészségértés fejlesztése azért is indokolt, mert az Innovatív Gyógyszergyártók Egyesülete 2015-ös, reprezentatív kutatásából kiderült: hazánkban minden második embernek problémát okoz az egészségével kapcsolatos információk megértése. Az egészségértés nem önmagában cél: azok, akik jobban teljesítenek ezen a területen, egészségesebben élnek, inkább betartják a kezelési előírásokat és kevesebb krónikus betegségben szenvednek.

Az idei Nekem Szól Egészségértés pályázat során kategóriánként az első három helyezettet díjazta a szakmai zsűri. Az Egészségügyi intézmények és szakemberek kategóriát és a pályázat fődíját a Bethesda Gyermekkórház több generációt megszólító kampánya nyerte, míg a Betegszervezet kategóriában a Mályvavirág Alapítvány HPV védőoltásra fókuszáló pályázata végzett az élen. Az Egyéb társadalmi/gazdálkodó szervezet kategória győztese a Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara egészségügyi szakmát népszerűsítő projektje volt, a Női Liga – Összefogás a női egészségért pályázatát pedig különdíjjal jutalmazta a zsűri.

A három kategória minden győztese bruttó 200.000 forintos, míg a második helyezettek egyenként 100.000 forintos, a harmadik helyezettek pedig egyenként 50.000 forintos pénzdíjban részesülnek. A fődíj a kategóriagyőztest megillető 200.000 forinton felül további 200.000 forintot érdemel, azaz összesen 400.000 forintot.

Az idei Nekem Szól! Egészségértés pályázat zsűrijében Dr. Bozzay Kinga, az Abbvie ügyvezető igazgatója és az AIPM elnökségi tagja, Dr. Ficzere Andrea, az Uzsoki Utcai Kórház főigazgatója, egyben a Magyar Kórházszövetség elnökhelyettese és a betegfokusz.blog.hu alapítója, továbbá Dr. Horváth-Sziklai Attila, a Magyar Gyógyszerészi Kamara vezetője és Matics Kata kétszeres Nekem Szól! győztes, az Egészségkommandó és az Intima.hu alapítója értékelte a pályaműveket.

Idén is nehéz volt választani a sok színvonalas pályázat közül. Végül a pályaművek értékelését követően a fődíjat a Bethesda Gyermekkórház kampányának ítéltük, míg a Női Liga – Összefogás a női egészségért pályázata különdíjban részesült” – mondta el az ünnepélyes díjkiosztón Matics Kata, a zsűri tagja.

Az elmúlt évek tapasztalatait tovább erősítették az idei pályázatok is: szembetűnő, hogy a gyógyszerész és szakdolgozó kollégák milyen nagy arányban folytatnak egyedi, közérthető és sokszor hiánypótló edukációs tevékenységet. Örömteli, hogy e két szakma is példamutató módon kiveszi a részét a hazai egészségértés fejlesztéséből, hiszen a gyógyszerészek és a szakdolgozók áldozatos munkája nélkül valódi előrelépés elképzelhetetlen” – tette hozzá Dr. Holchacker Péter.

A Nekem Szól! Egészségértés Díj 2018 nyertesei

Egészségügyi intézmények és szakemberek kategória:

I. helyezett és fődíj: MRE Bethesda Gyermekkórház – Gyermek-egészség minden generációnak

A Bethesda Gyermekkórház egészségértést fejlesztő programja generációk széles köréhez szólt a célcsoporthoz igazított csatornákon – egyebek mellett rádióműsorokon, mesekönyvön, saját kórházi YouTube csatornán és blogon – keresztül.

II. helyezett: Debreceni Egyetem Gyógyszerésztudományi Kar – Középiskolások edukációja a biztonságos gyógyszerszedésért

A középiskolásoknak szóló projekt interaktív, könnyen érthető, figyelemfelkeltő módon vezeti be a  gyógyszerszedési alapismeretek világába a diákokat

III. helyezett: Lukasz Rebeka – Kiskanál kommandó: Kisgyermekes szülők hiteles tájékoztatása kisdedtáplálással kapcsolatban

A Kiskanál Kommandó a fogantatástól egészen az óvodás korig látja el hiteles és megalapozott információkkal a kisgyermekes szülőket a csecsemő- és kisdedtáplálással kapcsolatos kérdésekben.

Betegszervezet kategória:

I. helyezett: Mályvavirág Alapítvány – #COOLTAS – Tinédzserek a HPV védőoltásról

A Mályvavirág Alapítvány igyekezett bevonni a HPV-oltás fontosságával kapcsolatos párbeszédbe azt a tinédzser korosztályt, melynek életében a rákmegelőzés még nem játszik fontos szerepet. A “tini influencereket” bevonó, komoly sajtóvisszhangot is kiváltó kampány célja az volt, hogy a szülők és a gyerekek között beszédtéma legyen a méhnyakrák megelőzése és a védőoltás fontossága.

II. helyezett: Éljen Soká! – Szűrővizsgálatra motiváló matricacsomag

A preventív szűrővizsgálatokon való rendszeres részvétel életmentő fontosságára hívja fel a figyelmet az Éljen Soká! program egy felnőtteknek szóló motiváló matricacsomag segítségével.

III. helyezett: Magyar Onkohematológiai Betegekért Alapítvány (MOHA) – 3×21 tény a Vérképzőszervi Betegségek Hónapja alkalmából

A Magyar Onkomematológai Betegekért Alapítvány színes, jól áttekinthető tájékoztató füzeteken keresztül mutatott be egy-egy onkohematológiai betegséget és kezelési lehetőségeit egy 21 napos Facebook-kampány keretében.

Egyéb társadalmi/gazdálkodó szervezet kategória:

I. helyezett: Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara (MESZK) – MESZK Kampányfilm „Veled Másokért” címmel

A Magyar Egészségügyi Szakdolgozói Kamara kampánya a pályaválasztás előtt álló diákok számára kívánta népszerűsíteni az egészségügyi szakmát. A „Veled Másokért” YouTube-kampányfilmben egy beteg gyógyulásának történetén keresztül mutatták be egészségügyi dolgozók a hivatásuk szépségeit. A kampány második lépcsőjeként további hét rövidebb filmben egy-egy speciális szakterület képviselője mutatta be saját szakmáját.

II. helyezett: Cool Story Bro – Halottat operálunk, hogy életet menthessünk

Az Országos Vérellátó Szolgálat Szervkoordinációs Irodájának munkáját mutatja be az a 11 perces videó, amelynek célja a transzplantáció körüli tévhitek eloszlatása.

III. helyezett: Manó Menü  – ManóMenü a hozzátáplálás enciklopédiája

A ManóMenü projekt saját honlapján, mobilalkalmazáson, Facebook-oldalon és Facebook-csoporton keresztül ad hiteles és ingyenes információkat a hozzátáplálás iránt érdeklődőknek.

Forrás: https://napidoktor.hu/index


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.