10 elengedhetetlen dolog a pecázáshoz!

Ha hobbihorgásznak készülünk, egy nagy horgász táskára biztosan szükségünk lesz, ami a legszükségesebb dolgokat magában rejti! De mire is van feltétlenül szükségünk a pecázáshoz?

A horgászás egy remek, megnyugtató, férfias időtöltés. Aki régóta üldögél szabadidejében a tó- vagy a folyóparton kapásra várva, annak nem kell bemutatni, mi mindent fontos magunkkal vinni horgászáskor. Egy kezdő horgásznak viszont lehet, hogy nincs meg mindene, ami szükséges lehet: alapvető horgászfelszerelés nélkül nem érdemes elindulni. Lássuk, mi az a 10 dolog, ami elengedhetetlen a szakszerű pecázáshoz? Egy kis horgászás kezdőknek.

horgászdoboz

1. Extra damil:

Sajnos, akár egy nagy hal akad horogra, akár valami másba akad bele a horog, a damilnak szokása elszakadni. Mindig legyen nálunk extra mennyiség belőle, hogy ki tudjuk cserélni. A damil milyensége egyébként attól is függ, hol horgászunk és milyen halra „vadászunk”. Ha mostohább körülmények között történik a horgászás, nehezebb és tartósabb damil jól jöhet, ám egy kristálytiszta tóban lényeges, hogy a damil átlátszó, vékony, észrevehetetlen legyen.

horgászzsinór

2. Extra horgok:

Töltsük fel a horgászkellékek dobozát sok és különféle horoggal, mert így bármilyen halhoz találunk majd megfelelőt. A hagyományos J-horog mellett sokan teszik le a voksukat, míg mások a francia típusúra esküsznek. Mindegy, melyiket választjuk, csak legyen belőle többféle méret.

horgász horog

3. Úszók:

Abban segít, hogy tudjuk, mikor harap rá a hal a csalira. Ilyenkor az úszó süllyed, tehát ekkor kell készen állni a hal kifogására. Leggyakrabban a piros-fehér műanyag úszókat használjuk, amelyek kerekek, nem nehéz őket „szolgálatba állítani”. Ugyanakkor a kerek úszó korlátozza, hogy nagyobb mélységben is horogra akadjon a hal. Az úszó másik változatát lehet fel-le csúsztatni, de tovább tart felszerelni – horgászok szerint viszont megéri a fáradtságot.

horgász orsó

4. Ólmok:

A horog és a csali önmagában túl könnyű ahhoz, hogy mélyre süllyedjen. Csatlakoztatnunk kell hozzájuk egy súlyt, hogy kompenzálja ezt. Ezekből sem árt nagyobb mennyiséget magunkkal vinni, mert el lehet veszíteni őket. Hagyományosan ólomból készítik őket, de rézből, acélból, wolframból, bizmutból is találunk.

horgász sinker

5. Műanyag csalik:

Fontos horgászkellékek! Sokan az élő csalira esküsznek, de egy csomag műanyag csali sosem árt. Számos színben és méretben kaphatunk ilyeneket, a hosszú farkú változatokat talán a legegyszerűbb használni. Horgászok szerint egyes színek kifejezetten növelik a kapások számát – ez talán így van, talán nem, mindenesetre, ha egyszer szerencsénk volt egy színnel, bizonyára meg fogjuk azt tartani.

horgász plasztik horog

6. Néhány érdekes csali:

Horgászáskor általában megelégszünk az alap csalikkal, de beszerezhetünk olyan csalétkeket is, amelyek a víz felszínén előforduló bogarakat imitálják. Többszáz típussal találkozhatunk, van miből válogatni. Rajtunk múlik, hogy melyiket vetjük be szívesen.

horgászbogár

7.Tű fogó:

Ez arra szolgál, hogy a kifogott halból kiszedhessük a horgot. Olykor arra is szükség lehet, hogy saját magunkból kiszedjük a horgot…

8. Kis elsősegély doboz:

Bizony, a horgos és egyéb kis balesetek esetére szükségünk van egy elsősegély dobozra is. Kisebb sérülések mindig akadhatnak – például a horog beleakad a hüvelykujjunkba -, jó, ha van mivel ellátni őket! Vízálló ragtapasz, kötszerek, fertőtlenítő legyen a készletben.

elsősegélycsomag

9. Fényvédő krém:

Horgászás közben is könnyen leéghetünk, elsősorban az arcunk – fontos a bőrrák elleni védelem, amit napozókrém használatával megoldhatunk.

10. Körömvágó vagy kis olló:

Olykor előfordul, hogy a fonal, damil úgy összegabalyodik, hogy csak vágással tudjuk megoldani a helyzetet. Zsebkés jó, ha van nálunk, de kis olló és körömvágó is ideális lehet. Gyorsabb és hatékonyabb, mint a kés.