20 szokás, ami gyengíti az intim zónád

A gátra nehezedő terhelés az, ami gyengíti az intim területeidet. Ismerd meg Gottlieb Ildi intimtorna tréner segítségével azokat a tényezőket, amivel hozzájárulhatsz az izmok gyengüléséhez!

Kezdjük a tévhitekkel: nem a felegyenesedés indította el a gátizmaid gyengeségét, ha esetleg ilyesmit olvasnál, ne hagyd magad átverni, mivel nem a fáról másztál le és négykézláb csak kis baba korodban közlekedtél. A medencefenék izmok jól vannak kitalálva arra a funkcióra, ami a dolguk. A gátadra nehezedő extra terhelést, ami a gyengeségét azaz sorvadását okozza, te magad idézed elő. Csoda, ha hamar – már fiatalon- kellemetlen tüneteket tapasztalhatsz?

Mi az, amivel hozzájárulsz a medencefenék izmok gyengüléséhez?

– A rendszeres székrekedés extra gyengítő faktor.
– Gyakori préseléssel végzett vizelet és székletürítések.
– A vizelet vagy széklet rendszeres tartogatása.
– A várandósság és a szülés a nőiségünk csodái, de „intimkondi„ nélkül rémálom is lehet.
– Nőgyógyászati, urológiai, proktológiai műtétek.
– A futás, szökdelés és felugrásokkal járó sportágak, extrém has űri nyomásfokozódást eredményeznek, amit a gátnak kell megtartani!
– Ülőmunka, plusz görnyedt ülő testtartás,ez pedig az alhasi renyheséget és pangást idézi elő, a capilláris vérkeringés zavarával tetőzve.
– Rendszeres tampon használat.
– Álló munka közben a gravitáció nem az alhasi szervek barátja. – Köhögéssel, tüsszögéssel járó betegségek (allergia, krónikus bronhitis)
– Túlsúly, a belső szervek körüli zsírpárnák súlya, szintén
– A dohányzás a gáton is szűkíti a kapilláris érhálózatod.
– A cukorbetegség a gáti vérellátást is rontja.
– Egyes gyógyszerek tartós szedése, izomlazítók, antidepresszánsok.
– Kötőszöveti gyengeség. Egy általános probléma a mi éghajlatunkon és szintén elindítója az alhasi erővesztésnek.
– Intim izmok túlterheltsége, vagyis nagy hímvessző behatolása, analis és/vagy durva szex.
– Emelés, cipekedés, nehéz fizikai munka, súlyzós edzés.
– Gyakori felfázások, altesti gyulladások.
– Hormonváltozások, menstruáció idején, várandósság alatt és változókorban.
– Helytelenül végzett és intim tornának gondolt gyakorlatok.

A fent leírt életmódbéli szokásokat sokat nehezen tudnák kiküszöbölni, de megoldásként, az intimtorna tréningen megtanulhatod, mit kell tenned, hogy kompenzáld ezt a sok, napi gátgyengítő tényezőt és megelőzd az intim gyengeséget. Ha viszont már tapasztalsz panaszokat, tüneteid vannak a rendszeres gyakorlással visszafordítható mindez. Az intim fittséged rajtad múlik.

Ellenőrizd a jelenlegi intim fittséged egy állapotfelmérő kérdőív segítségével:KATT IDE!

Szerző: Gottlieb Ildikó – intimtorna vezető

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.