A Mangó és a Zara megbukott a minőségellenőrzésen

Nagy nyugati ruhamárkák, mint a Zara vagy a Mango buknak meg legtöbbször a szúrópróba minőségellenőrzéseken Kínában – derül ki a felügyeleti hivatal első féléves statisztikáiból.   

A hivatal az év első hat hónapjában több mint 12 ezer esetben találta kifogásolhatónak az általa országszerte szúrópróbaszerűen, valamint előre bejelentett vizsgálatok során ellenőrzött ruházati termékek minőségét. Ez mintegy 15 százalékkal magasabb érték a tavalyi év hasonló időszakához képest.

Ami nem változott, az a leggyakrabban silány minőséget felmutató vállalatok listája, melyet “visszaeső bűnözőként” az amerikai Forever 21, a spanyol Inditex-hez tartozó Zara, a szintén spanyol Mango és a svéd H&M vezet. A minőségi problémák csaknem egyharmadát ennél a négy cégnél találták az ellenőrök – derül ki a felügyeleti hivatal adataiból. A vizsgált minták darabjait nem Kínában, hanem Olaszországban, Vietnámban, Kambodzsában gyártották.

A leggyakoribb problémák között a ruhák megengedettnél magasabb vegyianyag-tartalma, a ruhafesték silánysága, a termékek könnyű szakíthatósága és a valóságnak nem megfelelő termékcímkék bevarrása szerepelnek.

fashion-identity

Az említett márkák évek óta a kínai fogyasztóvédők kritikájának középpontjában állnak, minden évben számos visszaélésre derül ugyanis fény az ellenőrzéseik során. A kínai fogyasztók szövetsége tavaly év végén azt jelentette, a szúrópróbaszerű vizsgálatai során ezen cégek termékeinek mindössze kétharmada felel meg a minőségi követelményeknek.

A cégek ugyanakkor mindinkább függenek a kínai piactól, ahol a visszaeső nyugati keresletet a növekvő bérekkel bővülő középosztály jelentette kereslettel tudják ellensúlyozni. Idén a H&M 80, az Inditex 50 új bolt megnyitását tervezi a kelet-ázsiai országban.

Forrás: