Gesztivel gesztikulálj!

Az Antall József Tudásközponton belül Forum Corvinum néven működő egyetemista közösség előadássorozatának nyitó előadására Geszti Péter EMeRTon-díjas reklámszakembert hívták meg, aki sikeres dalszövegíró és énekes.

A teltházas előadóban a "Personal Branding, avagy Önimázs Építés" téma boncolgatása során a tudatos arculatépítéssel kapcsolatos személyes tapasztalatait osztotta meg a közönséggel a magyar „szójátékvírus”.

Mondanivalójának lényege, Gesztit idézve a következő volt: „Találd ki, mit akarsz csinálni, és találj valakit, aki fizet érte.” Hiszen, ha érdekel az, amit teszel, jól fogod csinálni, és akkor minden bizonnyal fizetnek majd érte. Emellett Geszti kiemelte, hogy a személyes én/márka összetevői közül (siker, tehetség, értékrend) a siker lényege, hogy transzferálható legyen. A siker sikeres transzferálhatóságára példának hozta többek között önmagát, Till Attillát, Novák Pétert és Stahl Juditot. Nekik már sikerült eltérő területeken bizonyítani.

Felhívja azonban a figyelmet arra, hogy a személyes brand varázsa a szubjektum, ami folyamatosan változik és eléggé törékeny, így tudatosan kell rá vigyázni. Ha egyszer megsérül, nehéz helyreállítani.

Felmerült a kérdés egy kedves kérdező részéről az előadás során, hogy a Geszti-féle állandó megújulás szándék vagy kényszer?

8f1zlq93

A válasz: mindkettő. Elmondása alapján állandó megragadás és elengedés jellemzi életét. Emellett megtudtuk, hogy a célok kitűzésének lényege az, hogy éppen elérhetőek legyenek számunkra, valamint, hogy optimális és nem ideális dolgokat érdemes létrehozni.

A kreativitást Geszti elsőként „a hülyeség hirtelen megszűnéseként” definiálta, majd kifejtette: a kreativitás az a képesség, amellyel rá tudsz venni embereket arra, hogy sikeresen dolgozzatok együtt, és közös erővel hozzatok létre valamit. Jó tanácsként megkaptuk, hogy az együttdolgozás hat az „énmárkára”, ezért soha ne teniszezzünk gyengébbekkel. Kreativitáselmélet by Geszti: 1+1=∞ „U know.” Elmondta még, hogy az „énmárkát” nem az határozza meg, hányszor buksz, hanem, hogy hányszor állsz fel a bukás után. Továbbá szerinte a nyitottság és a bizalom a siker titka, de belátta, ez ma kockázatosabb, mint valaha.

Innováció, kooperáció, integráció, kommunikáció. A 4ció Geszti meglátása szerint az a bűvös négyes, amelyben folyamatosan fejlődni kell és érdemes, persze akadhat olyan élethelyzet, válságos időszak, ami alatt nem lehet mindegyikben fejlődni.

Az önreprezentáció fontosságának kiemelése mellett megtudtuk, hogy a legjobb manager saját magad vagy, és az első feltűnés a legfontosabb, hiszen a hazai közönség nehezen fogadja be a változást, és bizony minden bizonytalanságot pesszimistán kilátástalanságnak, nem pedig fejlődésre való lehetőségnek élünk meg.

Forrás: