Így szervezd online az életed! Otthon.

A MITTE elemezte az elmúlt másfél hónap hazai és nemzetközi COVID-19 tájékoztató anyagait, és egy egyszerű üzenetet javasolt – főként a fiatalok megszólítására.

 

Több száz hazai és nemzetközi példát nézett át a koronavírus terjedését megelőző lakossági tájékoztató anyagokból, a vírus terjedésének több szakaszából. Összességében kijelenthető, hogy a magánszektor preventív célú üzenetei és mémei jóval nagyobb társadalmi eléréssel bírnak, mint a hivatalos tájékoztatás üzenetei, szinte minden országban.

online

Az átnézett hivatalos üzenetek tematikusan a vírus elleni küzdelem szakaszaihoz igazodnak: az általános megelőzési javaslatoktól az otthonmaradás és social distancing életmentő hatásainak alátámasztásáig. A hivatalos tájékoztatás kreatív megoldásainak nagy részéről egyaránt elmondhatóak:

 

  • kevés az egyértelmű, tiszta üzenet, amely felhívja a figyelmet a vírus terjedésének veszélyére, és egyszerre világos gyakorlati megoldást is nyújt a megelőzésre
  • egyszerű, friss grafikai világgal operál, amely mobilon is könnyen befogadható
  • kevés szöveget használ, ami egyértelmű logikára és üzenetre épül

Az ábrázolt városi jelenet tiszta, stilizált világával a kimozdulás veszélyére és bizonytalanságaira hívja fel a figyelmet, fókuszba állítva azt, hogy bárki potenciális vírushordozó lehet. Az üzenet határozott és egyértelmű: maradj otthon, tervezz előre, és intézz mindent online, legyen szó sikeres bevásárlásról (ha előre tervezünk és megtaláljuk a megfelelő szolgáltatót, akkor még mindig megoldható), a nagyszülőknek, időseknek, szomszédoknak való segítségről (vásároljunk be nekik, és intézzük a csekkeik befizetését online), vagy épp baráti és családi találkozók online videokonferencia lebonyolításáról.

online tarskereses

“Számtalan órát töltöttünk a koronavírus tájékoztató anyagok átnézésével a világ számos országából, és sokkolt minket a tapasztalat, hogy nem találtunk olyan üzenetet, ami tisztán arra épült volna, hogy a fiatalok gondolkodjanak előre, és szervezzék meg online az életvezetésük kereteit, felesleges kimozdulás nélkül. Ezért javasoltunk egy világosabb megoldást az életmentő üzenet hatékony közvetítésére” – emelték ki a MITTE vezetői, Misetics Mátyás kreatív igazgató és Batta Barnabás stratégiai igazgató.

Forrás: https://napidoktor.hu/index