„Elééég!” – Csak új szokások kellenek a rendhez?

A rendetlenség bosszúságot okoz. Nap mint nap szembesülni vele egyre idegesítőbb, frusztrál és stresszessé tehet bennünket. Hogy miként tehetünk ellene? Kezdjünk talán a szokásaink megváltoztatásával!

Nem elég, hogy ezerfelé vannak a gondolataink, számos teendő kavarog a fejünkben, hazaérve újra és újra azzal szembesülünk, hogy nem vagyunk képesek igazán rendet csinálni. Az összkép nem tetszik és hiába igyekszünk, képtelenek vagyunk a rendet állandósítani. Ennek több oka is lehet, ám a szokásaink megváltoztatásával jelentősen csökkenthetünk a bosszúságon.

De hogyan is kezdjük? Miként iktassunk be új szokásokat?

1.Keressük meg a legfőbb „rendetlenség-pontokat” a lakásban

Tekintsük át a négy leginkább problémás területet, azokat, amelyek a leginkább frusztrálóan hatnak ránk! Ne a teljes helyiségre koncentráljunk, hanem inkább egyes kezelendő felületekre: a konyhai pultra, munkafelületre, a fürdőszobai polcokra, az ebédlőasztalra, a padlóra, amely tele van pakolva. Nem baj, ha több van, mint négy. Válasszuk ki a leginkább látható és ezért frusztráló részeket. Ha konkrétan van egy szoba, ahol szinte minden probléma, vegyük ott is sorra a kezelendő felületeket, szekrényeket és fiókokat.

2.Keressük meg a kinti problémás részeket

A beltér után a külső részen is elvégezhetjük ugyanezt a „felmérést”. Mi az, ami az udvaron, a teraszon idegesít vagy kifejezetten zavarba hoz, ha vendég érkezik? A garázs kinézete? A tornác vagy az előkert megjelenése?  A legrosszabbat vegyük előre, a többi még ráér.

Miután azonosítottuk az 5 legkritikusabb helyet, tudjuk, mire kell koncentrálnunk. Leszűkítettük, hol is van alapos teendőnk…

takarítás

Mielőtt az új szabályokat bevezetnénk, szánjunk egy kis időt a beazonosított helyek rendberakására. Hiszen tiszta lappal kell kezdenünk, ugye – enélkül egyébként sem működik a dolog.

Minden helyszínre, amelyet „újra szeretnénk tervezni”, számoljunk 1-2 órát és tegyük rendbe. Amennyiben a rendetlenség túl nagy ahhoz, hogy ennyi idő alatt végezzünk vagy a hely túl nagy, hogy egyszerre csináljunk meg mindent, talán kicsit több időre van szükségünk. Nyugodtan vegyünk elő egy szemetes zsákot, és dobáljunk bele mindent, amire nincs szükség. Egy másik zacskóba gyűjtsük azokat a dolgokat, amire van, és majd eldöntjük, hová kerüljenek. (Csak ne keverjük össze a kettőt!)

Ne feledjük, a cél tiszta felületekkel kezdeni, nem pedig azonnal egy tökéletesen tiszta lakással. Ne aggódjunk most azon, hogy minden sarok és apró részlet ki van-e törölve, fel van-e porszívózva. Csak a hangsúlyos „rendetlenség-pontokon” munkálkodjunk.

Ha ezek készen vannak, akkor van módunk és időnk hozzászoktatni magunkat az új szokásokhoz.

3.Alakítsuk ki az új 5 napi szokást, a fő „rendetlenség-pontoknak” megfelelően.

  • Megkezdhetjük hát a terv kialakítását arra nézve, hogyan „támadjuk meg” a kérdéses helyeket – kerekedjünk felül a rendetlenségen és a stresszen!
  • Vessünk pillantást rájuk – ugye mostmár jól néznek ki? Tartsuk hát meg őket ilyennek! Milyen napi szokásokkal tehetjük ezt meg? Írjuk is fel, ha szükséges.
  • Minden alkalommal takarítsuk el a nem oda való dolgokat. Például, amikor valamit leteszünk a konyha pultra és az nem oda való, tüntessük el. Így máris szép marad a felület.

Vacsora után rögtön mossuk el az edényeket, a nap közben felgyűlt papírokat, dobozokat dobjuk ki. Töröljük le a felületet. Így minden napot egy szép, üdítő megjelenésű konyhai pulttal kezdhetünk – higgyük el, remek érzés. Csak néhány perc, mégis másnap reggel egy szép, letisztult felület fogad.

  • Táskánk is elsőszámú „rendetlenség-pont” lehet! Előszöris ürítsük ki minden nap. Vegyük ki belőle a nem szükséges recepteket, rágógumi papírt, elhasznált zsebkendőket, csokicsomagolást, a véletlenszerűen táskában maradt dolgokat. Tegyünk rendet a pénztárcában. Hihetetlenül jó érzés, ha végre nem kell órákig keresgélnünk a táskában, amikor fizetni szeretnénk a zöldségesnél…

Forrás:  Adrina-napidoktor.hu

Forrás:


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.