Megéri az udvariasság

?Ha az alkalmazottak gorombák egymásssal, az negatív benyomást kelt a fogyasztókban.? ? olvasható a Journal of Consumer Researchben.

A szerzők, Christine Porath, Debbie MacInnis és Valerie Folkes több kutatást is végeztek az alkalmazottak közti udvariatlansággal kapcsolatban. A vizsgálat eredménye szerint a fogyasztók gyakran tapasztalják, hogy a munkatársak rosszul viselkednek egymással.

?A munkavállalók közti udvariatlanság különböző iparágakban jellemző, többek között éttermekben, bankokban, kormányzati hivatalokban, edzőtermekben, kiskereskedelmi üzletekben, egyetemeken, légitársaságoknál, és a szabadtéri szórakozóhelyeken is.? ? állítják a cikk szerzői. Hozzátették továbbá, ?a fogyasztók körülbelül 40 százaléka számol be hasonló esetekről havonta legalább egyszer.?

?Mivel a fogyasztók sokszor tanúi az említett viselkedési formáknak, ez rendkívül káros a vállaltok számára. Ez felingerli a fogyasztókat, negatív következtetéseket vonnak le a cégről, és a többi munkavállalóról is, aki a vállalatnál dolgozik.? ? állapították meg a vizsgálat során.5068Megnövekednek a negatív reakciók abban az esetben, ha az udvariatlan alkalmazott megpróbál segíteni a megvárakoztatott vásárlónak egyéb szolgáltatások keretében.

A szerzők javaslatokat tettek a vállalatok számára, hogyan segíthetnék elő az alkalmazottak udvariasságát. ?Többféle módszer létezik, beleértve a munkavállalók kiválasztását, a viselkedési tréningeket, a zéró-toleranciával kapcsolatos elvárásokat.? ? közölték a cikk írói.

?Az eredményeink azt mutatják, azért van szükség azokra a képzésekre, amelyeken a fogyasztókkal való bánásmódról tanulhatnak az alkalmazottak, mert ez hatással van a vásárlók viselkedésére is.? ? vonták le a következtetést.

Forrás: