Mennyit ér az egészségünk, és mire fordítjuk szívesen a rá szánt összeget?

A kutatásban érkezett visszajelzések alapján átlagosan 8-12 ezer forintot szánnánk havonta fekvő-, illetve járóbeteg-ellátásra, illetve ezek kombinációjára egyaránt fedezetet nyújtó biztosításra. Általánosságban a laborvizsgálatot tartjuk a legfontosabb szolgáltatási elemnek (4,4)[3].

 

  • Tízből ma egy magyarnak van magán egészségbiztosítása, miközben a lakosság több mint egyharmada nyitott lenne pénzt kiadni egy ilyen jellegű biztosítási szolgáltatásért.[1]
  • Az Allianz saját ügyfelei körében végzett kutatása alapján ennél több, 96 százalék szerint lenne igény egyéni egészségbiztosításra, de legalábbis szűrővizsgálatokra (86 százalék).[2]
  • Ehhez a tendenciához járulhat hozzá Magyarországon az első kizárólag fekvőbeteg-ellátásra fedezetet nyújtó egészségbiztosítás, melyet az Allianz kínál ügyfeleinek.

Járóbeteg-ellátásban a fejlett diagnosztikai vizsgálatokat érezzük a legértékesebbnek (4,3).

Fekvőbeteg-biztosítás esetén a műtétet megelőző vizsgálatokat tartalmazó szolgáltatás kapta a legmagasabb (4,3) pontot hasznosság alapján egy 1-5-ig terjedő skálán.

A megkérdezettek kiemelten fontosnak tartják még  a rákdiagnosztikát (4,2).

8 tipp, hogy ősszel és télen is megőrizzük az egészségünket

Dr. Karai Gábor szerint – aki maga is aktív, praktizáló háziorvos, és egyben a Teladoc ügyvezető igazgatója – a hozzájuk forduló páciensek többféle ok miatt keresik fel őket: ez lehet egy konkrét egészségi panasz, illetve kétely, vagy egy korábbi orvosi javaslat alapján további vizsgálati igény. A call centerükben betegellátásban járatos gyakorló orvosok, többségében háziorvosok, belgyógyászok kezelik a hívásokat. Az orvos az ügyféllel folytatott beszélgetés és az eset kellő megismerése alapján hoz döntést arról, hogy a páciens az ellátó rendszer mely szintjére és mikor kerüljön. Ez alapján a következő lépés igen szerteágazó lehet. Visszakapcsolhatják az ügyfelet az ügyintézőhöz, aki megszervezi a javasolt ellátást, de előfordulhat, hogy az orvos a panasz komolyságára való tekintettel más utat javasol, pl.: mentő, ügyelet hívását. Nota bene, sürgősségi ellátást ugyanis egyetlen magánszolgáltató sem biztosít jelenleg Magyarországon. Sok esetben alapvetően a beszélgetés során folytatott orvosi tanács, javaslat is elegendő a probléma megfelelő kezeléséhez.

Foto:123rf.com

Az Egészségprogramban különböző csomagvariációkban a következő szolgáltatások érhetőek el az egy éves időszakra megállapított fix havidíjért:

  • Szűrővizsgálatok
  • Orvosi Call Center
  • Járóbeteg-ellátás
  • Labor-és standard diagnosztikai ellátás
  • Fejlett diagnosztikai ellátás
  • Egynapos sebészeti ellátás
  • Műtétet megelőző vizsgálatok
  • Második orvosi vélemény
  • Fekvőbeteg-ellátás
  • Rehabilitációs ellátás
  • Orvosi asszisztencia

 

[1] Az EY 1000 fő bevonásával készült reprezentatív kutatása
[2] Az Allianz 2021. október 18-25. között, az egy biztosításnál többel rendelkező 25-70 éves korú saját ügyfelei között végzett kutatása szerint.
[3] Egy 1-5-ös skálán, ahol az 5 a legfontosabb, 1 a legkevésbé fontos.

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.