Fejlesszük a személyiségünket!

Húsz hawaii általános iskolában végzett megfigyelés során jutottak a kutatók arra a következtetésre, hogy a sikeres oktatáshoz elengedhetetlen a gyerekek társas, érzelmi és személyiségbeli kompetenciáinak fejlesztése is.

Fejlesszük képességeinket!

A program során szervezett keretek között fejlesztették a gyermekekben ezeket a képességeket. A feladatok hetente csupán egy órát vettek el a hagyományos tanórákból – jóval kevesebbet, mint amennyi időt a fegyelmezés szokott elvonni. Az Oregon Állami Egyetem kutató által a Journal of School Health című folyóiratban megjelent cikk szerint a tanárok úgy tapasztalták, hogy a személyiségfejlesztés hatására 21 százalékkal nőtt a gyerekek iskolai teljesítménye, míg a tanulók és a szülők ennél kicsit kisebb sikert becsültek.

„A fejlett társas és kompetenciával és személyiséggel rendelkező gyerekek motiváltabbak, és könnyebb tanítani őket. Ezért fontos az iskolában is időt szakítani ezekre a dolgokra” – számolt be tapasztalataikról Brian Flay, az egyetem Szociális és Viselkedéstudományi Karának professzora. „Nem új tudományról beszélünk, hanem olyasmiről, amit már régóta tanítanak a családokban, a templomban és a társadalom különböző csoportjaiban. A harmadikos tananyag például tartalmazza az empátiát, a mások érzései átélésének képességét. Egyszerűnek tűnhet, ám nélkülözhetetlen a sikeres oktatáshoz.”

A szakemberek olyan szempontok alapján osztályozták egy iskola minőségét, mint a biztonságos környezet, a gyerekek bevonása a döntésekbe, az elégedettség, a tanulók támogatása vagy a folyamatos fejlődési lehetőség, Az erőszak megfékezésére tett korábbi kísérletek rendszerint legfeljebb részleges eredményt hoztak, mivel nem tárták fel a jelenség olyan mögöttes okait, mint az éntudat vagy a társas kötődés problémái.

Fotó: 123rf.com

Az program 12 évfolyamra lebontott tananyagot kínál, amelybe a tanárokat, az iskola többi dolgozóját és a szülőket is bevonják. Olyan témákat érint, mint az énfogalom, fizikai és intellektuális cselekvések, felelősségtudat, másokkal való jó kapcsolat, becsület és önfejlesztés.

Az eredmények önmagukért beszélnek. A programban résztvevő iskolákban 72 százalékkal csökkent a felfüggesztések (jellegzetes amerikai fegyelmezési mód, amely során a tanuló egy bizonyos ideig nem mehet iskolába) és 15 százalékkal az igazolatlan hiányzások száma, az érintett gyerekek pedig sokkal jobb eredménnyel szerepeltek az olvasási és matematikai felméréseken.

„Jelen kutatás alátámasztotta azt a feltételezést, miszerint a személyiségfejlesztés hatására színvonalasabbá válik az oktatás, és biztonságosabb lesz az iskola. A mostani felmérés olyan tanintézmények esetében is jelentős javulást mutatott, amelyek korábban rendszerint alulteljesítettek a különböző felméréseken” – olvasható a tanulmányban.

Forrás: https://napidoktor.hu/index