A lusta környezetvédő

Egy amerikai környezetvédelmi szakember, Josh Dorfman, meglehetősen szokatlan nézeteket vall a környezetvédelemről.

Szerinte az embereknek nem kellene, hogy lelkiismeretfurdalásuk legyen azért, mert sokáig zuhanyoznak, és benzines sportautókat vezetnek.

A legtöbb környezetvédő az emberek lelkiismeretére próbál hatni, pedig a bűntudatkeltés az egyik legrosszabb marketing stratégia, ami létezik” – nyilatkozta Mr. Dorfman, aki mostanában a Lusta Környezetvédő című televíziós műsorán dolgozik.14097A műsorban Mr. Dorfman különböző családoknak segít könnyebbé és környezettudatosabbá tenni az életét. “Az amerikaiak legnagyobb része egyáltalán nem él környezettudatosan” – nyilatkozta Mr. Dorfman.

Persze a gazdasági válság idején nehezebb rábírni az embereket a sokszor drágább bio életre, de tisztában kell lennünk vele, hogy hosszabb távon ez a kifizetődőbb. Természetesen nem kell lemondanunk mindenről a környezettudatosság érdekében: ha sokáig szeretnénk zuhanyozni, akkor tegyük csak. A környezettudatosság nem kell, hogy együtt járjon a bűntudattal. A legjobb változás az, ami jó a környezetnek, jó nekünk, emellett lehetőleg minél kevesebb plusz költséggel jár.” – tette hozzá a szakértő.

Forrás: