Ovis készségfejlesztéssel az iskolás piros pontokért

Az óvónőkkel való interakciók kulcsszerepet játszanak az óvodások nyelvi és matematikai készségeinek fejlődésében, melyekből profitálhatnak az iskolában.

Amerikai kutatók 2700, állami óvodába járó gyermeket vontak be a vizsgálatba 11 államban. A gyermekeket aszerint csoportosították, mennyit töltöttek szabad játékkal, illetve olyan, az óvónők által irányított foglalkozásokon, ahol a finommotorikai és nyelvi készségeket fejlesztették. Kiderült, hogy a szabad játékot előnyben részesítő gyermekek kevésbé vettek részt a foglalkozásokon és készségeik lassabban fejlődtek, mint azoké, akik leültek az óvónőkkel. A vizsgálatban résztvett gyermekek több, mint fele töltötte ideje nagy részét szabad játékkal.11787Az eredmények azt sugallják, hogy a szabad játék nem feltétlenül a legjobb a gyermekek korai fejlődése szempontjából. A kutatók azt is megjegyezték, hogy az alacsonyabb jövedelmű családok gyermekei többet profitáltak a foglalkozásokból, ez is azt a megfigyelést támasztja alá, hogy ők több egyéni foglalkozást igényelnek.

?Jobb esélyekkel kezdik az iskolát azok a gyermekek, akik kevesebb szabad játékkal, de több foglalkozással töltik óvodás éveiket? ? mondta el Nina C. Chien, a Kalifoirnia Egyetem gyermekgyógyásza egy sajtóközleményben. ?Az eredmények mind a szabályozásra, mind a gyakorlatra hatással lehetnek.?

Forrás: