Nem félek a bukástól!

Sokkal jobban teljesítettek a teszteken azok a gyerekek, akiknek franca kutatók azt mondták, hogy a feladatok nehezek és az elbukás természetes része a tanulási folyamatoknak, mint társaik, akikkel nem közöltek ilyet.

"Azáltal, hogy a tanulók megszállottan sikereket szeretnének elérni, félnek a kudarc lehetőségétől, ezért ódzkodnak is nehezebb lépéseket megtenni egy új tananyag elsajátítása során" – magyarázta a kutatás vezetője, Frederique Autin a Poitiers Egyetemtől. A szakértő úgy véli, a nehézségek elismerése fontos része a szellemi fejlődésnek és az új készségek elsajátításának. A tanulás során ráadásul az inkompetencia érzése további sikertelenségekhez vezet, amely egy ördögi kört eredményez.

A kutatók ezt az elméletet két kísérlettel is alátámasztották. Az első során 6. osztályos gyerekekkel töltettek ki egy tesztsort, miközben két csoportra osztották őket. Az egyik csoportnak azt mondták, hogy a feladatok nehezek lesznek, és sok próbálkozást igényelnek, valamint hogy természetes, ha hibáznak. A másik csoportnak azonban csak annyit mondtak, hogy töltsék ki a tesztet. Érdekes módon az első csoport sokkal jobban teljesített a feladatok során mint a második.

gyermek30

Egy másik kísérletbe 68 diákot vontak be, és egy olvasási-szövegértési feladatot kaptak, valamint tudományos ismereteikről kérdezték őket. Ebben vizsgálatban is azok teljesítettek jobban, akiknek azt mondták a kutatók, hogy nehezek lesznek a feladatok. Sőt ezek a diákok magabiztosabbak is voltak, mint társaik.

"A tanulás időigényes folyamat, amelynek minden szakaszát jutalmazni kell. Különösen a korai fázisokban, amikor a diákok a legtöbb nehézséggel találkoznak" – tette hozzá a kutató.

vid4u.init(480,360,’Yxu0FQQ9yi’,null,3);

Forrás: