Imádom a bevásárlóközpontokat! 2012-04-10 Diéta Megosztás: Tweet Egy francia felmérés szerint a kedvezményes árakkal dolgozó szupermarketekben vásárlók között több a túlsúlyos, mint azok között, akik drágább bevásárlóközpontokban szerzik be élelmiszereiket. A felmérési adatok szerint az akcióvadász vásárlók testtömegindexe (BMI) és csípő-körmérete minden esetben nagyobb, mint a kevésbé spórolós vásárlóké, még más tényezők (szociális háttér, a bolt és a lakóhely távolsága) figyelembe vétele után is. A Public Library of Science ONE című online szaklapban nemrég publikált felmérést 2007 és 2008 között Párizsban végezték az INSERM kutatóintézet tudósai Dr. Basile Chaix vezetésével. A kutatók 7131 önkéntes vásárlási szokásait figyelték meg és hasonlították össze. A tudósok elsősorban arra voltak kíváncsiak, hogy van-e különbség a hagyományos szupermarketek és a nyomott, kedvezményes árakon dolgozó üzletek vásárlói között. Az adatok szerint a csak bio élelmiszereket kínáló üzletek vásárlói vékonyabbak, mint az egyéb élelmiszereket is kínáló szupermarketekben vásárlók. "A résztvevők 11,4 százaléka csak olyan szupermarketben vásárolt, ami közel volt a lakóhelyéhez, ez pedig világossá teszi, hogy mekkora befolyással van az étkezési szokásainkra az, hogy milyen üzletekben vásárolunk" – írják a kutatók. A szakértők szerint a belvárosi szupermarketek nagyobb arányban kínálnak friss és egészséges élelmiszereket, míg a kedvezményes árakkal dolgozó boltok inkább magas kalóriatartalmú és olcsó ételeket árulnak, amelyek a legkevésbé sem egészségesek. "Az egészséges étkezéshez vezető út a szupermarketekben kezdődik, ezért rendkívül fontos lenne valamilyen, a vásárlási szokásokat befolyásoló stratégia bevezetése, amivel az embereket rá lehetne bírni az egészségesebb élelmiszerek megvásárlására és fogyasztására" – nyilatkozta Dr. Chaix. vid4u.init(480,360,’Yxu0FQQ9yi’,null,3); Forrás: