Étvágykeltő rajzfilmfigurák

Egy új tanulmány szerint, az élelmiszercsomagolásokon látható rajzfilmfigurák hatással vannak a gyerekek ízérzékelésére.

Egy tanulmány során nyolcvan kisgyereknek mutattak különféle gabonapelyheket tartalmazó dobozokat, majd megkérték őket, hogy osztályozzák a tartalmukat. A dobozok közül néhányon ismert rajzfilmfigurák szerepeltek, a termékek elnevezései között pedig akadtak egészséges életmódra utaló nevek, és előfordultak olyanok is, amelyek inkább egészségtelen asszociációt keltettek.

Azok a gyerekek, akinek rajzfilmfigurával díszített dobozokat mutattak, nagyobb arányban vallották azt, hogy szeretik a gabonapelyheket, mint azok, akik sima dobozokat kaptak, továbbá több gyereknek jobban tetszettek az olyan jellegű elnevezések, mint például „Egészséges falatok”, annál, hogy „Cukros falatok”.

shutterstock_631209644

Összességében azonban a név kevésbé volt döntő, mint a rajzfilmfigura jelenléte, amiből a kutatók arra a következtetésre jutottak, hogy az egészséges étkezésre buzdító üzenet hatásos a kisgyerekeknél, de az ismert figurák elhelyezése a csomagoláson még jobban ösztönöz a fogyasztásra. Az persze nem újdonság, hogy az ismert rajzfilm- vagy egyéb hősök marketing célra való felhasználása népszerű módszer a gyereknek szánt termékek esetében, hiszen ezek a figurák segítenek nekik beazonosítani az árukat.

A gond inkább azzal van, hogy ezek a népszerű rajzfilmhősök sokszor egészségtelen ételeket népszerűsítenek, pedig a gyerekkori elhízás mértékét tekintve nem ártana jobban odafigyelni arra, hogy a kicsik kedvenc mesehőseit kizárólag egészséges ételek népszerűsítésére használják fel. A tanulmány az Archives of Pediatrics & Adolescent Medicine című folyóiratban megjelent meg.

Forrás: