Facebook etikett – Top 5 szabály felnőtteknek 2013-06-26 Kívül-belül Megosztás: Tweet Biztos, hogy mi mindent jól csinálunk az interneten? Vajon ismerjük-e a Facebook-etikettet? Tudjuk-e, hogy mit érdemes a közösségi oldalra felrakni, és mit nem, főleg, ha vállalkozásunk is van? Nemcsak a gyermekeknek érdemes tanácsokat adni, mielőtt Facebook-adatlapot hoznak létre – több felnőtt is rászorul. A Facebook jelentőségét ma már aligha hagyhatjuk figyelmen kívül. A közösségi portál lehetővé teszi a kommunikációt a nap minden percében. Azt tehetünk ki magunkról az adatalapunkra és az üzenőfalra, amit csak akarunk. De azért nem árt csínján bánni ezzel. Az ember hajlamos elárulni magáról dolgokat, amelyeket utólag könnyen megbánhat. A Facebook használata megköveteli a józan észt. Nem kevés kellemetlen szituáció származik abból, ha valaki ész nélkül használja a Facebookot és mindenki számára láthatóvá tesz bizonyos fényképeket, bejegyzéseket. Ezeknek ugyanis könnyen lehetnek következményeik, melyek hosszú távon hatással lesznek életünkre. Az internet bizony veszélyeztetheti a hírnevünket, amiért oly sok éven át keményen dolgoztunk. Épp olyan gyorsan tehet népszerűvé, mint amilyen gyorsan lejárathat. A Facebook helytelen használata félreértéseket, csúnya szituációkat okozhat, sőt rágalmazással is meggyűlhet a bajunk. Lássuk, mit kell mindenképp ellenőrzés alatt tartanunk, ha használjuk a világ legnépszerűbb közösségi oldalát. Alapvető Facebook-szabály, hogy olyan fényképeket és bejegyzéseket, melyek miatt bárki előtt szégyenkezhetünk, soha ne tegyünk fel! Bizonyos meghitt pillanatokhoz, családi eseményekhez sincs mindenkinek feltétlenül köze. Ne csatlakozzunk olyan csoportokhoz, amelyeket megtekintve például a főnökünk megkérdőjelezheti, mit keresünk a cégnél. Ha vállalkozásunkat, cégünket reklámozzuk a Facebookon – és ennek hozunk létre egy adatlapot -, akkor az oldal rajongói előtt is hivatalosnak kell maradnunk. Erre külön Facebook-szabályok vonatkoznak. Akit érdekel az oldalunk, támogat minket, kedveli a termékeinket, az egy kattintással a csoport tagja lehet. Fontos tudni, hogy üzleti célokra is lehet adatlapot létrehozni, tehát a cégünket ne személyes adatlapként hozzuk létre. Egy üzleti oldal másként néz ki. Ha egyszer létrehoztuk, kezeljük úgy, hogy minél több támogatót, rajongót szerezzünk neki, elérjük a célközönséget. Fontos Facebook-szabály, hogy spam-eket ne rakjunk ki az oldalunkra, mert az ilyesmi taszítja a felhasználókat. Olyan reklámokat, hirdetéseket használjunk inkább, amelyek valóban vonzóak az érdeklődők számára, és felhívják a figyelmet. Rakjunk ki fényképeket új termékeinkről; frissítéseink legyenek rendszeresek, de ne túl gyakoriak, mert az szintén bosszanthatja egy idő után a felhasználókat. Kérhetünk felhasználói javaslatokat is. Megfelelő közös üzenetekkel elérjük a célunkat és a nagyobb látogatottságot. Ha végignézzük az oldalt és a fórumozók véleményét, az kiváló visszajelzés arról, hogy jól csináljuk-e a dolgunkat. Minden egyes rajongónk oldalára külön üzenetet küldeni nemcsak megterhelő, hanem felesleges is. A hírfolyamban meg fog jelenni, ha közös üzenetet teszünk fel. Hívjuk fel a figyelmet azzal, hogy kuponokat ajánlunk az üzenőfalon, vagy ajándékutalványokat; versenyzési lehetőségekkel szolgálunk. Ez a hűség megtartásának hatékony eszköze is. Sose tévesszük meg a vásárlókat! Teremtsük meg a feltételeket, mielőtt bármilyen ígéretet teszünk a Facebook oldalunkon! Legyünk éberek: potenciális ügyfelek is meglátogathatják az oldalt, akik részt szeretnének venni az üzletben. Ne szalasszuk el a lehetőségeket, nehogy a végén be kell zárjuk a boltot. A frissítések és a hozzászólások mindig korlátozódjanak az oldalra – a témák ne kanyarodjanak el egy teljesen más irányba, kivéve, ha egy nagy eseményről vagy szolgáltatásról van szó. Forrás: