Női lélekkel az innovációért

Mint ahogy sok minden másnak, a kicsi és hatékony, innovatív háztartási megoldásoknak is a nők a lelkei, mozgatórugói, derült ki egy felmérésből. És nem csak akkor, amikor felhasználásról beszélünk.

Az innovációs folyamatokban a nők jellemzően az életstílusok jobb megértésében, valamint az emberek véleményének figyelembevételében dominánsabbak. Ezt a megkérdezettek több mint 80 %-a látja így, alátámasztva ezzel a nők emocionálisan is fontos szerepét a fejlesztések területén.

Ezzel egybehangzóan a megkérdezettek döntő többsége (71%) gondolta úgy, hogy az újítások folyamatába több nőt kellene bevonni, valamint 60%-uk szerint erősíteni kellene a női igényekre reagáló kutatás-fejlesztést. A válaszadók között volt Jaksity Kata műsorvezető is, aki szerint az elmúlt évek, nők által létrehozott találmányai jól példázzák, hogy egy hölgyeket célzó innovációnak női gondolatokat és ötleteket is jócskán tartalmaznia kell.

„Gondoljunk csak az eldobható pelenkára, a babahordozóra vagy, hogy még tovább menjek, egy egyszerű melltartóra! Ezeknek a találmányoknak a fontosságát csak egy nő értheti meg igazán.” – mondta Kata.

Trokán Nóra színésznő szerint a nők némileg alulreprezentáltak manapság a tudomány területén: „Egy nő zsigereiben érzi a változtatás igényét, éppen ezért igen is helyünk van az innováció területén. Több, magasan képzett nőre lenne szükség ahhoz, hogy a nők és férfiak egyenrangúan képviseltessék magukat a mindennapokban.”

mososzer1

Mosási szokások

Multifunkcionális, környezetbarát, kellemes illatú és nem utolsó sorban reális áron elérhető. Ez a megkérdezettek válaszai alapján felállított rangsora azoknak az elvárásoknak, melyeket a mosószer választásakor figyelembe veszünk.

Ez az esetek 60%-ban mosópor, de egyre gyakoribb a mosógél és más adalékanyagok használata is az egyes háztartásokban, sőt a válaszadók több mint fele (60%) nyitott arra, hogy új mosószertrendeket és tisztítóanyagokat próbáljon ki.

„Gyakran használok mosógélt, öblítőt, és mosókapszulát is. Számomra a legfontosabb a termék illata, környezetbarát tulajdonsága és megfizethető ára.” – vélekedett Nóra.

Nem meglepő az az eredmény sem, mely szerint a nők kétharmada, míg a férfiaknak csupán 10%-a felel egy személyben a ruhák tisztaságáért. A megkérdezettek 39%-a egy átlagos héten négy órát, míg harmaduk 5-9 órán át használja mosógépét.

Így a nagy többség egyetértett abban, hogy a „kicsi és nagy teljesítményű” innovációk, háztartási megoldások, praktikák megkönnyíthetik mindennapjainkat.

Forrás: