Ovis készségfejlesztéssel az iskolás piros pontokért 2010-09-24 Kebelbarát Megosztás: Tweet Az óvónőkkel való interakciók kulcsszerepet játszanak az óvodások nyelvi és matematikai készségeinek fejlődésében, melyekből profitálhatnak az iskolában. Amerikai kutatók 2700, állami óvodába járó gyermeket vontak be a vizsgálatba 11 államban. A gyermekeket aszerint csoportosították, mennyit töltöttek szabad játékkal, illetve olyan, az óvónők által irányított foglalkozásokon, ahol a finommotorikai és nyelvi készségeket fejlesztették. Kiderült, hogy a szabad játékot előnyben részesítő gyermekek kevésbé vettek részt a foglalkozásokon és készségeik lassabban fejlődtek, mint azoké, akik leültek az óvónőkkel. A vizsgálatban résztvett gyermekek több, mint fele töltötte ideje nagy részét szabad játékkal.Az eredmények azt sugallják, hogy a szabad játék nem feltétlenül a legjobb a gyermekek korai fejlődése szempontjából. A kutatók azt is megjegyezték, hogy az alacsonyabb jövedelmű családok gyermekei többet profitáltak a foglalkozásokból, ez is azt a megfigyelést támasztja alá, hogy ők több egyéni foglalkozást igényelnek. ?Jobb esélyekkel kezdik az iskolát azok a gyermekek, akik kevesebb szabad játékkal, de több foglalkozással töltik óvodás éveiket? ? mondta el Nina C. Chien, a Kalifoirnia Egyetem gyermekgyógyásza egy sajtóközleményben. ?Az eredmények mind a szabályozásra, mind a gyakorlatra hatással lehetnek.? Forrás: