Milyen termék lenne az ex-ünk?

Egy szakítást követően különböző termékekként értékelhetjük volt partnerünket – vallja Balogh Emese, párkapcsolati mediátor.

Viselkedésünket általában tudattalanul irányítják érzelmeink. Lényeges dolog, hogy mennyiben vagyunk képesek magunkat, viselkedésünket kívülről szemlélni, és így változni aszerint, hogy mi is a célunk.

Ha az ex-ünket tekinthetjük termékként, a viselkedésünket marketingmunkaként, környezetünk visszajelzéseit a piaci sikerként, az életkörülményeink javulását a gazdasági sikerességként, nyereségként.

Ezen az alapon a marketingből vett metafora alapján kézenfekvőnek látszik, hogy ex-ünk, mint termék a "Termékéletgörbe” adott pontján helyezkedik el szemünkben. Ezt nevezik a marketingben BCG mátrixnak. Attól függően, hogy milyen a termék piaci részesedésének aránya és tendenciája (növekszik vagy csökken) változnak az ”ex-termékkategóriák”.

Ex-ünk életünkben betöltött szerepével kapcsolatban 4 kategóriát állíthatunk fel:

– kérdőjel

– sztártermék

– fejőstehén

– döglött kutya.

Amennyiben sértettek vagyunk, ennek megfelelően is viselkedünk. Döglött kutyaként kezeljük, tehát büntetjük a másikat. Ennek az lesz a hatása, hogy ha még alkalmas is lenne rá, hogy fejőstehénként hasznukra legyen, növelje a gazdasági sikereinket, vagyis életkörülményeinket, nem fogja megtenni.

Előfordulhat, hogy valaki az ex-ét még mindig sztártermékként kezeli. Tehát jelentős energiákat fektet a termék marketing menedzselésébe. Itt az lehet a veszély, hogy a befektetésünk esetleg nem fog megtérülni. Érdemes átgondolni, hogy megéri-e.

Amennyiben a szakítás során gyermekek is érintettek, érdemes a döglött kutya kategóriát átértékelni. Kis befektetéssel átkerülhet a fejős tehén kategóriába, így ha nem is anyagiakkal, de figyelemmel, időráfordítással jelentősen könnyítheti életünket.

Forrás: