Trükkös túlköltekezések 2012-03-14 Kórkép Megosztás: Tweet Mit tehetünk, ha túlzásba visszük a vásárlást? Függőség, vagy csak remek marketing? Négy reklámfogás az impulzusvásárlás növelésére Az üzletekből kilépve szinte mindig rá kel döbbennünk, megint sikerült jóval több cikkel megnövelni a bevásárlólistát. Még rosszabb lehet az eredmény, ha összeírt cetli nélkül indultunk beszerzőútra. A marketing szakemberek teszik a dolguk, és mi, gyanútlan vásárlók, sorról sorra pakoljuk a kosárba a termékeket, amiket látva azt érezzük, most muszáj megvennünk. Miért válunk manipulálhatóvá és hogyan védekezhetünk ellene? Trükkök, amiknek nem szabad bedőlni. A kihagyhatatlan ajánlat Csak ma, csak itt, csak most, csak neked. Kulcsszavak, amik pillanatok alatt kísértésbe visznek és kinyitják a pénztárcánkat, hiszen egy ilyen ajánlatot nem lehet kihagyni. Mivel szeretünk jó vételt csinálni, ezért az egy napos, vagy készletkisöprő akciók mindig vonzzák a vásárlásra éhes embereket. Védekezésképpen álljunk meg egy percre és gondoljuk át, mi lesz, ha kihagyjuk ezt a hihetetlen ajánlatot? Muszáj, kell, akarom! Az érzékeink mellett a tudatunk is manipulálható. Ha lépten-nyomon belebotlunk egy termék reklámjába, azt bizony venni kezdik. Majd egyre több emberen látunk hasonlót, és rájövünk, hogy nekünk is kell egy, meg még egy, meg még egy… A kötelezőnek vélt darabok azonban ritkán azok. Erre mi is rájöhetünk, ha a vásárlás előtt megpróbáljuk megindokolni magunknak, miért olyan fontos, hogy ez a darab a miénk legyen. Pláne, ha már van kettő teljesen ugyanilyenünk. Ha többet veszel, kevesebbet költesz! Valóban? Kettőt egy áráért. Ha hármat veszel, egyet ingyen adunk. Nagy csomag esetén kedvező ár. Ilyen és ehhez hasonló akciós ajánlatokkal bombáznak bennünket minden üzletben, meggyőzve minket, hogy sokat spórolhatunk, ha háromszor annyit költünk, mint eredetileg terveztük. Néha, bár valóban olcsóbb a termék, ha dupla, vagy tripla annyit veszünk, mégis jobban tesszük, ha az eredeti terveinknél maradunk, így a kasszánál sem fogunk meglepődni a végösszeg láttán. A biztos siker Jól ismert trükk, hogy szép nőkkel minden termék eladható, legyen szó fülhallgatóról, ablakmosó folyadékról, vagy egy csomag rágóról. Az erotikus reklámokat megjegyezzük, így a boltban végül akaratunkon kívül is azt a terméket vesszük le a polcról. Főként, ha csinos hostessek vezetik a kezeinket, vagy egy hívogató táblán akad meg a szemünk. Ezeket a termékeket csak akkor vegyük meg, ha a csinos szereplők nélkül is úgy érezzük, szükségünk van rá. Ez a néhány trükk csupán a jéghegy csúcsa. A szakemberek folyamatosan ötletelnek az újabb fogásokon, de szerencsére eközben egyre többen térnek át a tudatos vásárlásra is. Ha a blokkot látva nem kerekedik el a szemünk a végösszeg miatt, vagyis sikerül a kikalkulált kereten belül maradnunk, büszkék lehetünk magunkra. Forrás: