Földhivatal – kalauz 2012-01-26 Egészséges otthon, Otthon Megosztás: Tweet Hivatalos papírok után szaladgálni nem kellemes, ugyanakkor számos esetben elkerülhetetlen. Lássuk, hogy a földhivataltól milyen információkat tudhatunk meg, milyen szolgáltatást nyújtanak ügyfeleiknek. A földhivatalokról a legfontosabb tudnivaló, hogy az ingatlan-nyilvántartást vezetik. Az ingatlan-nyilvántartásról pedig azért fontos tudnunk, mert tartalmazza az ország összes ingatlanának törvényben meghatározott adatait, amikről mielőtt ingatlant vásárolnánk, vagy jelzálogalapú hitelt vennénk fel, feltétlen tudnunk kell. Ha ellátogatunk a földhivatalba, a személyes adataink megadása mellett, megnézhetjük bármely ingatlan tulajdoni lapján lévő bejegyzéseket, tényeket, ráadásul ingyen. Ez a kis kiruccanás a földhivatalhoz, akkor is megéri, ha el szeretnénk kerülni a kellemetlen meglepetéseket. Sajnos a tapasztalatok alapján, gyakran előfordul, hogy ingatlanvásárláskor a vevő csak az ügyvéd által kikért tulajdoni lapon szembesül azzal, hogy mi minden terheli az ingatlant, amiről sem az eladó, sem az ingatlanközvetítő nem beszélt. Sőt, még az is előfordulhat, hogy maga az eladó sem tudta, hogy időközben a lakására a társasház jelzálogjogot jegyeztetett be, mert hosszú időn keresztül nem fizette a közös költséget. Ahhoz, hogy bejegyeztessünk bármilyen tényt, jogot vagy adatot, kérelemmel kell fordulnunk a földhivatalhoz is, vagyis az eljárás megindításáról saját magunknak kell gondoskodni. Azzal is érdemes tisztában lennünk, hogy minden esetben határidő van a kérelem benyújtására: ez pedig a bejegyzés alapjául szolgáló szerződés keltétől számított 30 nap. Ez azt jelenti, hogy az ingatlan-adásvételi szerződés megkötése után 30 napunk van a bejegyzési kérelem benyújtására a földhivatalhoz, ha nem akarunk mulasztási bírságot fizetni. Forrás: