Megfizethető dizájn fiatal(os) városlakóknak

Az IKEA bemutatja az új, „On the move” (Mozgásban) névre keresztelt IKEA PS 2014 dizájnkollekcióját, amely a városi élet kihívásaira válaszoló sokoldalúságot és rugalmasságot helyezi a középpontba. Az új kollekció 2014 áprilisától lesz kapható az IKEA áruházakban.

Az IKEA PS 2014 – az IKEA legfrissebb, dizájnról alkotott hitvallása – a városban élő, fiatal generáció álmainak és igényeinek figyelembevételével készült. Manapság többen élnek városokban, mint vidéken. Gyakrabban költöznek, és többnyire kisebb otthonokban laknak.

„Remélem, hogy az IKEA PS 2014 kollekció idei termékei megoldást kínálnak a gyakran költöző fiatal(os) városlakók többségének igényeire. Szükségleteiket és álmaikat szem előtt tartva terveztük meg ezeket a játékos, szép és sokoldalú termékeket” – mondjaDavid Wahl, az IKEA of Sweden tervezője.

Egy 2014. januári felmérés* azt az eredményt hozta, hogy háromból két embernek tetszenek a dizájntermékek, de örülnének, ha az áruk megfizethetőbb lenne. Továbbá az is kiderült, hogy három emberből kettőnek otthona minden rendelkezésre álló centiméterét ki kell használnia, míg 50%-uknak olyan bútorra van szüksége, amely egynél több funkciót is betölt. Ugyanennyien találják rendkívül fontosnak egy termék funkcióját és kinézetét.

ikea_ps2014_700

Fiatal tervezőket kértünk fel a világ minden tájáról, hogy szűkebb környezetükkel összefüggő tapasztalataikkal és ötleteikkel járuljanak hozzá az IKEA PS 2014 kollekcióhoz, szoros együttműködésben az IKEA dizájncsapatával. A végeredmény 51 különféle termék lett – a beépített lámpát tartalmazó éjjeliszekrénytől kezdve a Kelet-Európa inspirálta mintás szőnyegen és a sarokszekrényen át a nyitott gardróbszekrényig, amelynek megjelenését egyedi ízlés és hangulat szerint lehet alakítani.

A kollekció sokkal inkább a tervezőcsapat közös „gyermeke”, semmint egyedi alkotások gyűjteménye. A workshopok alkalmával a tervezők közösen határozták meg a témát és a kollekcióban helyet kapó termékeket.

Az IKEA PS kollekciók – 1994 óta a mostani a nyolcadik a sorban – a legújabb, dizájnnal és életmóddal összefüggő mozgalmakra és trendekre reagálnak. Mint minden IKEA-termék, a kollekció darabjai is a forma, a funkció, a minőség és a fenntarthatóság csodás kombinációi, megfizethető áron.

IKEA PS 2014 adatok

Az IKEA PS 1994-ben indult útjára, és mindig is az IKEA legfrissebb, formatervezéssel kapcsolatos hitvallását jelentette. A kollekció az emberek többsége számára kézzelfogható közelségbe hozza a korszerű dizájnt, az IKEA tervezői és több szabadúszó tervező összefogása eredményeképp született, elérhető árú termékeken keresztül. Mint minden IKEA-termék, a kollekció darabjai is a forma, a funkció, a minőség és a fenntarthatóság csodás kombinációi, megfizethető áron.

  • 51 dizájntermék
  • 15 tervező Svédországból, Japánból, Nagy-Britanniából, az Egyesült Államokból, Hollandiából, Franciaországból, Lengyelországból és Svájcból
  • Anyagok a bambusztól az acélig
  • Minden lámpában beépített LED található, így a hagyományos izzókhoz képest 85% energiamegtakarítás érhető el.

IKEA-PS14 

 

* 2014 januárjában a YouGov az IKEA nevében felmérést végzett 18 és 60 év közötti, városban élő, svéd, brit, francia, amerikai, lengyel, japán, kínai és katari résztvevők körében. Országonként 1000 fő bevonásával készült a felmérés (Katart kivéve, ahol csak 500 embert kérdeztek meg).

Forrás: