Vizsgálat – AstraZeneca-oltás okozta vérrög végzett egy nővel?

Egy 39 éves brit nő egy vérrög miatt életét vesztette egy ciprusi kórházban, hetekkel azután, hogy megkapta az első AstraZeneca-vakcinát.

Az Európai Gyógyszerügynökség (EMA) ki fogja vizsgálni annak a 39 éves brit nőnek a halálát, aki egy ciprusi (nicosiai) kórházban hunyt el, miután vérrög keletkezett a szervezetében. A Telegraph azt írja, hogy a nő május 6-án a szigetország kedvelt üdülőtelepülésén, Paphosban kapta meg az első adag AstraZeneca-oltását, és néhány napra rá már nem érezte jól magát – számol be a hvg.hu.

Fotó: MTI/Balogh Zoltán

A ciprusi egészségügyi hatóságok is vizsgálják, hogy a vakcinának van-e köze “a súlyos trombotikus epizódhoz”.

Mindazonáltal az EMA szakértői hangsúlyozzák, hogy az oltás után a vérrög kialakulásának esélye továbbra is extrém alacsony, és az AstraZeneca vakcinája hatékony védelmet nyújt a koronavírus indiai variánsa ellen is.

Aki Astra Zeneca oltást kapott azt érintheti ez a friss bejelentés!

 

Forrás: Napidoktor.hu


Válaszolj

Az e-mail címed nem publikáljuk.