Akkor is kövér vagyok! 2016-04-02 Blog, Kívül-belül Megosztás: Tweet Az Arizona Állami Egyetem kutatásai szerint sok nő akkor is azt hiszi kövér, ha a családja és közeli barátai egyáltalán nem gondolják túlsúlyosnak. Kövér vagyok? A Social Science & Medicine című szaklap augusztus 17-ei számában megjelent tanulmány szerint a szociális hálónkon kívüli források, például a tömegmédia reklámjai túlzottan meghatározzák a saját magunkról kialakított képet, ez pedig károsan hat az önértékelésre. “Vizsgálataink szerint a nők általában rosszul látják, hogy barátaik és családjuk mit gondol a súlyukról – nyilatkozta Daniel J. Hruschka, az egyetem kulturális antropológusa – A nőket jobban érdekli a közeli barátok és a családtagok véleménye, mint a férfiakat, de gyakran eltorzítva látják mások róluk alkotott véleményét.” A felmérés során összesen 112, 18 és 45 év közötti nőt és közelebbi barátaikat és családtagjaikat vizsgálták meg a kutatók. A cél az volt, hogy megértsék, hogyan és miért jelenik meg a kövérség kérdése a mindennapi interakciókban és kapcsolatokban, valamint az, hogy rájöjjenek, mennyire nagyítják fel, vagy hagyják figyelmen kívül a túlsúllyal kapcsolatos problémákat a nők a szociális háló tekintetében. A kutatás vezetője, Alexandra Brewis biológiai antropológus szerint bár a kövérség igen komoly közegészségügyi probléma, a vele járó stigma komoly lelki szenvedést okozhat. Az egyetem vizsgálati eredményei szerint a család és a barátok elnéző viselkedése és támogatása nem sokat segít a magukat kövérnek gondoló embereken. “A kövérséget kulturálisan hajlamosak vagyunk személyes gyengeségként értelmezni, ami sokak szerint lustasággal, az önuralom hiányával, sőt, visszataszító viselkedéssel jár együtt. Ezek az előítéletek annyira belénk égtek, hogy sok amerikai inkább lenne vak, vagy halna meg időnek előtte, minthogy túlsúlyosnak vagy kövérnek tartsák mások.” “A kérdés az, ha nem a család és a barátok véleménye érezteti velünk saját kövérségünket, akkor mi? Legvalószínűbb, hogy a média és a különböző pop kulturális üzenetek okozzák a problémát, amelyek annyira erősek és meggyőzőek, hogy még a leggondoskodóbb családi figyelem is csak kevés védelmet nyújt” – nyilatkozta Brewis. Forrás: https://napidoktor.hu/index