Kimerültség és cinizmus?

Feldobhatja a vendég napját, ha úgy indul, hogy egy mosolygós pincérnő kínálja kávéval. Egy új kutatás azonban felfedte, hogy ezért a kedves gesztusért a felszolgáló gyakran nagy árat fizet.

Az amerikai módra felerőltetett örökké barátságos és vidám magatartás érzelmileg kimerítheti a személyzetet és cinikussá válhatnak. A Northamptoni Egyetem Üzleti Karának pszichológus csapata Dr. Cristina Quinoqes-Garcia vezetésével 199 vendéglátóipari dolgozóval töltetett ki kérdőívet. Kikérdezték őket arról, hogy milyen mértékben kell megjátszani bizonyos érzelmeket a munkájuk során, ez mennyi erőfeszítésükbe kerül, és hogy mennyire fáradtak bele ebbe.

pktd4nta1

Az eredmények azt mutatták, hogy akiknek a legtöbbet kellett erőlködniük a barátságos viselkedés érdekében, azok fásultak bele leginkább munkájukba. Dr Quinoqes-Garcia a következőket mondta el: „Ez a felmérés két tanulságot is hordoz magában. Már a munkaerő-toborzás szakaszában ki kellene értékelni a jelölt erőfeszítéseinek szubjektív mértékét, így ki lehetne szűrni azokat, akik hajlamosabbak a burn-out (kiégés) szindrómára. A munkáltatóknak segítséget kellene nyújtaniuk a személyzetnek abban, hogy könnyebben megbirkózzanak a munkakör érzelmi nehézségeivel.” Az eredményeket a Brit Pszichológiatudományi Konferencián tették közzé.

Forrás: