Óvodás barátságokkal a viselkedési problémák ellen? 2011-12-06 Kívül-belül Megosztás: Tweet Nem mindegy, hogy milyen barátságokat kötnek a kisfiúk az óvodában. A legújabb kutatásokból ugyanis kiderült, hogy a jó barátságok csökkenthetik a későbbi, iskolai viselkedési problémákat is – derült ki egy, az Infant and Child Development folyóiratban közzétett tanulmányból. "Az eredmények a lányok esetében különbözőek voltak" – magyarázta Jennifer Engle, a tanulmány szerzője, az Illinois Egyetem kutatója. "A tanárok összességében arról számoltak be, hogy a lányok jól viselkedtek az első és a harmadik osztályban, függetlenül attól, hogy milyen barátságokat kötöttek az óvodában. A fiúk azonban egyértelműen profitáltak a jó kezdetből, vagyis, hogy kiegyensúlyozott barátságokat kötöttek korábban." A kutatók 567 gyermek adatait vizsgálták meg a szülők és a nevelők beszámolói alapján. A válaszokat ezután összehasonlították a kicsik első és harmadik osztályos magatartásával, azzal, hogy volt-e barátja az óvodában, valamint ha igen, az alacsony, közepes, vagy magas minőségű kapcsolat volt-e. "Ahogyan vártuk, nagyon jó minőségű óvodai kapcsolatok jó hatással voltak a gyerekek iskolai együttműködő képességeikre, önzetlenségükre, valamint csökkentette a destruktív, konfliktussal teli megnyilvánulásokat” – tette hozzá Engle. A szakértők szerint ez azért lehetséges, mert egy jó barátság során a gyerekek megtanulják kezelni az érzelmeiket és a konfliktusokat. A kutatók azt is hozzátették, hogy a lányok esetében is fontosak ezek a korai barátságok, csak a különbségek hamarabb jelentkeznek a fiúknál. Forrás: