A pénz a legnépszerűbb nászajándék

A hagyományos esküvői ajándékok mára háttérbe szorultak, és helyüket átvette a kevésbé személyes ajándék, a készpénz iránti igény.

Puszta racionalitás?

A Wedding Magazine című brit lap 3412 megkérdezett hölgye közül 45 százaléknyian szívesebben kapnának pénzt, míg a tradicionális listáról választott ajándékokra kevesebb, mint a megkérdezettek harmada vágyik. Kedvelt ajándékozási forma a nászútra beváltható utalvány is, ennek a válaszadó nők 26 százaléka örülne.

Az újság főszerkesztőjének nyilatkozata szerint a választás a pénz és az ajándéktárgyak között, az előbbi javára, mindinkább növekvő trend. A múltban e kérdésben bizonytalankodó fiatalok a jelen gazdasági körülmények között hajlamosak áthágni a hagyományokat és a hitelek szorításában az univerzálisan felhasználható pénz mellett teszik le a voksukat. Valószínűleg az a tény is az ajándékok ellen szól, hogy a modern párok a nagy nap előtt rendszerint már hosszabb ideje együtt élnek, így nincs igazán szükségük berendezési tárgyakra.

Drága mulatság

Fontos érv a pénz mellett az is, hogy a házasodni készülők döntő többsége nem számít a szülők segítségére az esküvő finanszírozásában. A megkérdezettek 55 százaléka úgy nyilatkozott, hogy saját maguk fizetik a ceremónia költségeit, míg a házasulandóknak csak negyede esetében állják teljes egészében a szülők a lagzi árát, ami, a kutatás szerint egyáltalán nem kevés. A brit fiatalok átlagosan több mint 6 millió forintnak megfelelő angol fontot költenek a nagy eseményre.

7032

Változó szokások, meglepő aggodalmak

A felmérés igazolni látszik azt a trendet is, hogy egyre csökken az életüket egyházi szertartás keretében összekötő párok száma, igaz néhány százalékkal még megelőzi a kizárólag polgári esküvők számát. A felmérés szerint a megkérdezett párok 43 százaléka tervezett templomi szertartást (10 százalékkal kevesebben, mint az előző évben), míg 40 százalék a polgári esküvőt választotta.

Érdekesség, hogy az ifjú arák legnagyobb aggodalma, hogy a nevezetes napon túl sok alkoholt fogyasztanak, és ezzel tönkre teszik az egész eseményt. 70 százalékuk éppen ezért igyekszik minél kevesebbet koccintani a vendégekkel. A vezető félelmek közé tartozik még, hogy rossz lesz az időjárás, amelytől a hölgyek közel fele tart, míg 28 százalékuk a családtagok közötti esetleges nézeteltérés következményein aggódik.

Forrás: