Magyarország az arany középúton 2010-08-04 Zöld Megosztás: Tweet A National Geographic tizenhét országra kiterjedő felmérése szerint az indiai, brazil és kínai fogyasztók a legzöldebbek. A National Geographic tizenhét országra kiterjedő felmérése szerint az indiai, brazil és kínai fogyasztók a legzöldebbek, míg az amerikai, kanadai francia és brit állampolgárok fogyasztása bizonyul a leginkább környezetterhelőnek. A kutatás szerint a magyarok az átlagosnál zöldebb életvitelt folytatnak. Fejlődő országok az élen? A National Geographic és a GlobeScan kutatói a környezettudatos fogyasztást vizsgáló nemzetközi felmérésük során 17 országban összesen 17 ezer embert kérdeztek meg a környezetterhelés szempontjából különösen kritikusnak tekinthető fogyasztói szokásaikról. A közlekedési, energiafogyasztási, élelmezési és vásárlási szokásokra kitérő kutatás szerint a zöld attitűd nemzetközi szinten folyamatosan, bár nem egyenletes mértékben terjed. Közlekedés, vízfogyasztás, bevásárlás A közlekedési szokásokat tekintve a brit, kanadai és indiai fogyasztók voltak azok, akik jelentős mértékben változtattak az egy autóban egy autós elvén. A fenti adatoknak némileg ellentmondóan az elmúlt három évben Kínában nőtt az egyedül autózok száma. Az egyéb mutatók eredményei szerint a vízkészletek megőrzésével leginkább az indiai és orosz fogyasztók törődnek. Kínában, Indiában és Oroszországban nőtt azok száma, akik az elromlott eszközöket nem lecserélik, hanem javíttatják, míg a britek, kanadaiak és amerikaiak a tönkrement holmikat újrahasznosítják. A legtöbben, különösen pedig a francia és kanadai vásárlók már saját táskával mennek vásárolni. Vásárlásaik során a britek és japánok nem igazán, de az indiai és kínai fogyasztók kifejezetten keresik a környezetbarát termékeket, és ők azok, akik a leginkább kerülik a túlcsomagolt cikkeket. Forrás: