A vértől fröcsögő videojátékok 2011-09-07 Kívül-belül Megosztás: Tweet A napjainkban végzett kutatások eltérő képet festenek arról, hogyan vezethetnek a videojátékok erőszakhoz. Egy kanadai tanulmány szerint azonban nem az erőszak, hanem a versengés lehet a videojátékok azon jellemzője, amely az agressziót befolyásolja. A tanulmány keretében a kutatók több olyan kísérletet elemeztek, amelyek videojátékokat hasonlítottak össze a versengés, a nehézség és a tevékenység ritmusa alapján. Az eredmények azt mutatták, hogy a videojátékokban látható erőszak önmagában nem növeli az agresszív viselkedést. A versengőbb jellegű játékok azonban az agresszív viselkedés magasabb szintjét eredményezték, mint a kevésbé versengő játékok, attól függetlenül, milyen mértékű erőszakot tartalmazott a játék. Az egyik kísérletben a kutatók Paul J.C. Adachi vezetésével 42 főiskolai hallgatóval játszattak két játékot, a Conant és a Fuelt, 12 percig. A Conan erőszakos harci játék, a Fuel nem erőszakos, versengő játék. A játék után a kutatók érdekes módszerrel mérték az agresszivitás szintjét. Azt mondták a résztvevőknek, hogy egy másik kísérletben ételeket fognak kóstolni, amihez egy „kóstoló” személynek kell választaniuk egy pohár csípős szószt, aki nem igazán szereti a csípős, fűszeres ételeket. A résztvevők négy különböző csípős szósz közül választhattak. A Conan és a Fuel játszása után nem tapasztaltak jelentős különbséget a résztvevők által készített csípős szósz erőssége és mennyisége között. Ebben a kísérletben az derült ki, hogy a videojátékban tapasztalható erőszak önmagában nem elegendő az agresszív viselkedés szintjének növelésére. A második kísérletben 60 főiskolás játszott a következő négy videojáték egyikével: Mortal Kombat versus DC Universe, nagyon erőszakos, nagyon versengő harci játék, Left 4 Dead 2, erőszakos, közepesen versengő lövöldözős játék, Marble Blast Ultra, nem erőszakos, nem versengő játék, valamint Fuel, nagyon versengő, nem erőszakos játék. A játék után a résztvevők az előbbi csípős szószos tesztet végezték el, játék közben pedig EKG-val mérték a pulzusukat. A Fuel és a Mortal Kombat versus DC Universe játékokkal játszó résztvevők sokkal több és csípősebb szószt készítettek, mint azok, akik a másik két, kevésbé versengő játékkal játszottak. Az előbbieknek jelentősen magasabb volt a pulzusszáma is. Forrás: