Koporsót állítottak a Móricz Zsigmond körtérre 2017-09-26 Blog, Napi Hírek Megosztás: Tweet A Médiaunió Alapítvány szemléletformáló kampányainak idei témája az egészségügyi prevenció, a szűrések fontosságára kívánja felhívni figyelmünket. Szomorú tény és adat, hogy a vezető halálokokat figyelembe véve, négy emberből három olyan betegségben hal meg, amely szűrővizsgálattal megelőzhető lett volna. Innen eredeztethető a társadalmi célú reklámhadjárat beszédes címe: 4ből3, s az a meghökkentő installáció, amely egy héten keresztül nem mindennapi módon tematizálta környezetét! A járókelők választhattak, hogy a szűréseket szimbolizáló három ajtó valamelyikén, vagy egy bizarr koporsószimbólumon haladnak tovább… A megosztó, de éppen ezért egyedülállóan figyelemfelkeltő ötlet szélsőséges reakciókat váltott ki a Móricz Zsigmond körtér közönségéből, vagyis elérte célját, és felhívta a figyelmet az egészségügyi szűrések fontosságára, csak úgy, mint a szintén Springer & Jacoby ügynökség által készített reklámfilm, ami a nyár eleje óta látható a médiafelületeken. Elmondhatjuk, hogy kampány már most érezhető társadalmi diskurzust generált! “A Médiaunió Alapítvány kilencedik születésnapjára, ha nem is tudatosan, de keretes szerkezetbe foglalta mondanivalóját, hiszen az első kampány indulásakor is a magyar emberek egészsége volt központi témája, ezzel is igazolva, hogy a Médiaunió Alapítvány szemléletformáló erő kíván lenni. Az első kampány az egészséges életmódról szólt, mára viszont ott tartunk, hogy arra kell felhívni a figyelmet, maradjunk életben! Tisztában vagyok az egészségügy általános állapotával, de ezzel együtt mégis fontos az egyéni felelősségvállalás, s a változás pedig akár magasabb szintekre is hatást gyakorolhat. Valójában a legősibb félelmünkkel, az elmúlással nem vagyunk képesek megküzdeni, nehezen tudjuk magunkévá tenni annak gondolatát, hogy létünknek pont hogy halandóságunk ad értelmet… Így aztán rosszul is szocializálódunk: a betegség szinte a bűnbeesés szinonimája, az érintettekről suttogva, és még jelenlétükben is harmadik személyben beszélünk. Ilyen háttérrel nehéz tudatosítani, hogy a prevenció kellene, hogy elsőbbséget élvezzen, a lankadatlan érdeklődés saját állapotunk iránt, még ha olykor nyomasztó is ez a szembesülés” – vallotta Novák Péter, a Médiaunió Alapítvány kuratóriumi tagja. „Bizonyos hiányosságokat nehezebb megjeleníteni a társadalom számára, épp ezért nagyon fontos a Médiaunió Alapítvány idei kampánytémája, ami gyakorlatilag az életünk legmélyebb burkaiba hatol. Mi magyarok állandóan panaszkodunk sok reális, de nagyon sok nem létező dolog miatt is, viszont a legvalóságosabb problémák mellett gyakran elmegyünk. Nagyon fontos, hogy megtanuljunk jobban odafigyelni saját magunkra és persze egymásra is, hiszen igaz a mondás: az egészséges embernek ezer vágya van, a betegnek csak egy. Nálunk sajnos nem alakult ki az egészségmegőrzés kultúrája, pedig a testünkkel való törődést, és a szűrővizsgálatokon való rendszeres részvételt be kéne építenünk a hétköznapjainkba. Ez a legnehezebb feladat, amin a Médiaunió Alapítvány szeretne változtatni: most már legyen természetes, hogy eljárunk a szűrésekre” – hangsúlyozta Geszti Péter, a Médiaunió Alapítvány elnökségi tagja. „A Richter számára kiemelten fontos a társadalmi környezet, amelyben működik. Vezető magyar gyógyszergyártóként és munkaadóként felelős a társadalom egészéért, valamint a lakossággal folytatott párbeszéd fenntartásáért. A Richter ezért számos egészségügyi, tudományos, oktatási és környezetvédelmi kezdeményezést támogat és szervez, az egészség, illetve az életminőség fejlesztését hirdető küldetésének megfelelően. Jelentős anyagi támogatást nyújt egészségügyi intézményeknek és betegszervezeteknek, valamint meghatározó szerepet vállal a lakosság egészségének megőrzésében is. Az Egészségváros Programot 2009-ben indította útjára a Richter Gedeon Nyrt. a hazai lakosság számára egészségügyi köznevelő szándékkal. Összhangban a Társaság eddigi társadalmi felelősségvállalás terén végzett tevékenységeivel, a program a lakosság prevenciós szemléletének és az egészségtudatos gondolkodásának kialakítását, elmélyítését célozza meg. Mindemellett az Egészségváros Program keretében társadalmi összefogással segíti a hazai kórházak működését. Az elmúlt kilenc év során több mint 284 millió forint adományt adtunk át a kórházaknak” – mondta Beke Zsuzsa, a Richter Gedeon Nyrt. Kormányzati kapcsolatok és PR vezetője, a Médiaunió 2017-es kampányának szakmai partnere. Forrás: https://napidoktor.hu/index