Utaznál a világ legelhagyatottabb helyeire? 2014-07-25 Otthon Megosztás: Tweet Egy olyan világban, ahol túlzsúfoltság és túlnépesedés van, nehéz elhinni, hogy vannak olyan, egykor lakott helyek, amelyek ma már teljesen üresek. Háború, gazdasági vagy környezeti katasztrófa miatt vált teljesen elhagyatottá mindegyik hely. Plymouth, Montserrat Monserrat szigetén lévő Plymouth-ot 1995-ben egy közelgő vulkánkitörés miatt evakuálták. A vulkán 1997-ben tört ki 12 méternyi hamuba temetve a várost. Létrehoztak egy tilalmi zónát, ami elzárta a sziget egyik feléhez való hozzáférést és eltiltotta az embereket a visszatéréstől. Pripjaty, Ukrajna A 1986-os csernobili atomerőmű felrobbanása után, a Csernobiltól 16 km-re lévő Pripjaty városban élő 49,360 embert evakuálták. A szellemváros valószínűleg még sokáig nem lesz lakható, a felrobbant reaktor közelsége és a város erősen szennyezett környezete miatt. Kolmanskop, Namíbia Kolmanskop egykoron egy gyémántban gazdag város volt, ami kórháznak, iskolának, színháznak, casinónak és jégkrémgyárnak adott otthont Afrikában. Az első világháború után a gyémánt készlet egyre csökkenni kezdett és 1954-re a város teljesen elhagyatottá vált. Rengeteg elhagyott épület van tele térdigérő homokkal. A turisták ma már csak engedéllyel tudnak a városba lépni. Hashima-sziget, Nagaszaki közelében, Japán Az 1887-1974-ig lakott Hashima-sziget egy szénbányászati létesítményként szolgált, amit a Mitsubishi cég alapított. A szigetet 1890-ben vásárolták meg, a tenger alatti bányászatból származó szén kitermélése céljából. A szigeten volt Japán első nagy beton épülete, amit külön a tájfun kivédése miatt hoztak létre. Amint a kőolaj felváltotta a szenet, a bányák lassan bezártak és 1974-ben a Mitsubishi bezárta az utolsó megmaradt bányáját is. Az eltelt évek alatt a sziget teljesen megrongálódott és a beton épületek közül rengeteg összedölt. 2009-ben néhány turista számára lehetővé tették a látogatást, de a teljes újjáépítéshez jelentős anyagi támogatásra lenne szükség. Maunsell tengeri erődök A második világháború alatt, a Maunsell erődöket kis erődített tornyoknak építettek a Temze és Mersey folyótorkolatban, hogy megvédjék az Egyesült Királyságot. A tengeri erődöket a nemzeti szállító csatornák megvédéséhez tervezték a német légitámadásoktól. Az erődökből 22 repülőgépet lőttek le, valamint 30 repülő bombát. A szerkezeteket az 1950-es években kivonták a forgalomból, de a British Pirate rádióállomás az 1960-as években újra elfoglalta őket. Forrás: