Gyorsan romlanak az új háztartási gépek, megéri a kiterjesztett garancia 2013-06-15 Otthon Megosztás: Tweet Még a neves háztartásigép-gyártók termékei is gyanúsan korán romlanak el, ezért célszerű kiterjesztett garanciát kérni ezekre. A biztosító 500 saját ügyfelét kérdezte: a válaszadók 37 százaléka mosógépről, 27 százaléka televízióról, míg 16 százaléka hűtőgépről mondta azt, hogy korábban romlott el a vártnál, azaz a garanciális idő lejárta környékén. A röviddel a garancia lejártát követően elromlott eszközök 17 százalékát nem javíttatták meg a vásárlóik. Ugyanakkor 39 százalékuk legalább 5 ezer forintot fizetett a javításért, és még kiszállási díjat is kért tőlük a szerelő. A biztosító szakértői szerint a garancia lejárta körüli meghibásodás oka az, hogy szinte valamennyi háztartási gépben van egy-egy olyan alkatrész – például túlmelegedő kondenzátor, könnyen törő kapcsoló – amely jelentősen lerövidíti az eszköz élettartamát. A megoldás a háztartási eszköz hétéves koráig kiterjesztett garanciabiztosítás lehet, amelyet a biztosítók általában komplexebb lakásbiztosítások részeként, de sokszor önálló lakásszerviz csomagokban is kínálnak – jegyzik meg. Forrás: