Kreatív mecenatúra 2009-11-27 Napi Hírek Megosztás: Tweet Az életmód és a támogatás, vagyis a rászorultak segítésének módja között szoros az összefüggés. Mióta a világ világ, mindíg voltak vannak és lesznek olyan emberek és ügyek, akik és amelyek támogatásra érdemesek. És mindíg voltak és lesznek olyanok, akik a lehetőségeikből adódóan képesek, mert megtehetik és valamiért fontosnak tartják, hogy adjanak. A mediciektől a mai világ ismert nagy támogatóiig, magánszemélyektől az ismert nagy multi vállalatokig sokféle módon juttatják kifejezésre adakozási hajlandóságukat, akik azt megtehették vagy megtehetik.Az információ kora lejárt, manapság a kreativitás idejét éljük – hirdeti a Mecénás Klub, az immár ötödik alkalommal sorra került Mecénás Nap rendezője saját tevékenységéről. Itthon újszerű, XXI. századi támogatás-keresői elgondolásuk egyre szélesebb körben válik ismertté. Legutóbb a Műcsarnokban, méltó hátteret adva sajátos kulturális árverésüknek, melynek lényege: eseményekhez, rendezvényekhez keresnek támogatót, és nem fordítva. Az árverés, a kezdeményezés műfaját illetően, mindenképpen sikeresnek nevezhető, a befolyt pénzösszegek azonban messze elmaradnak a kulturális szponzorációk területén ismert és elvárható pénzmennyiség nagyságától. A legtöbb forintot (összefogva két nagy cég) a Balázs Béla Filmstúdió ötven éves születésnapjára készülő project kapta. Kétszer nyolcszázezer forintot ért meg ez a T-Comnak és a Brókernetnek. A legkevesebbet egy mozgáskultúrához kapcsolható támogatás, a Kortárs tánc beavatás kapta, négyszázezer forint erejéig. Igaz az úgynevezett társtámogatói licitekkel ezek az összegek százezrekkel növekedtek. Végül is tízmilliónál is több gyűlt össze ezen az estén. Sok ez, vagy kevés? Ha azt nézzük, hogy a magyar kultúra támogatására ezen az estén mennyi támogatóval gyarapodott, ez mindenképpen figyelemre méltó. Ha azonban úgy tekintjük, hogy nyolc igen nagy hatású, országos jelentőségű hazai kulturális események támogatási lehetőségéről volt szó, hát bizony ez többet érdemelne. A licitálók között kevés volt az állami támogató. Pedig, de sokszor hallunk olyan önreklámokat, amikor egy, a saját piacán vezető állami vállalat magát hirdeti. Valahogy úgy, mint egykor a cipőt a cipőboltból elhíresült reklám esetében. Mennyivel értékesebb lenne, ha nevét egy társadalmilag hasznos, hatását illetően és széles körben kifejtő kulturális értékhez kötné. Ezzel a saját brandje, márkaértéke is erősödhetne.Ha úgy vesszük, a Mecénás nap eseményéhez köthetően, annak egész éves szervezésének, annak kommunikációs költségeire is elkelne ennyi. Talán érdemes lenne folyamatosan felhívni a figyelmet újabb és újabb lehetőségekre, nemcsak évente egyszer, hanem megteremtve az év közbeni támogatási kínálatot azok elé tárni, akik ezt megtehetik. Ahogy egyébként ezt a Mecénás Klub elkezdte. S talán lesznek ennek a példamutató kreatív, immár ötéves szponzor és támogató szervezői vállalkozásnak bőkezű újabb támogatói. Forrás: