Pávatoll és Porsche 2011-06-21 Kórkép Megosztás: Tweet Egy friss tanulmány szerint a férfiak feltűnő költekezése mögött az elkötelezettség nélküli hódítás iránti vágy áll. Az ezer ember megkérdezésével készült tanulmány nemrég jelent meg egy sorozat részeként a Journal of Personality and Social Psychology című folyóiratban. „Úgy tűnik, a drága termékek, mint például egy Porsche, ugyanazt a funkciót töltik be a férfiaknál, mint a pávák esetében a díszes tollak” – számolt be róla Jill Sundie, a Texas-San Antonio Egyetem tanrásegédje. Ahogy a pávák széttárják farktollaikat a meghódítandó fajtársak előtt, ugyanúgy villognak a férfiak a drága holmikkal a kiszemelt nők társaságában. Természetesen nem minden férfira igaz ez a stratégia, csupán azokra, akik inkább rövidtávú, szexuális kapcsolatra vágynak, nem pedig elköteleződésre. A kutatók szerint a nők valóban kívánatosabbnak érzik azokat a férfiakat, akik drágább holmikat, luxuscikkeket birtokolnak, ugyanakkor velük csupán randizgatni akarnak, férjet nem közülük fognak választani, mivel a tárgyakkal felvágó férfiakat az egyéjszakás kalandokkal kapcsolják össze. „Amikor már hosszú távú kapcsolatban gondolkodnak a nők, sokkal többre tartanak egy gazdaságos autót, mint egy luxuskategóriába tartozót, amilyen a Porsche is.” – fejtette ki Daniel Beal, a Rice Egytem pszichológia tanára. „Sokan úgy érzik, hogy a ‘csilli-villi’ dolgok vozóbbá teszik őket, de valójában a férfiak mindezzel téves üzenetet közvetítenek.” Noha ezt a fajta viselkedést hajlamosak vagyunk a nyugati kultúrához társítani, valójában szerte a világon megtalálható a férfiak körében. Érdekes módon a nőkre nem jellemző hasonló viselkedés, mert – noha ők is szívesen költenek drága holmikra – mindezt nem azzal a céllal teszik, hogy ezáltal magukhoz vonzzák a kiszemelt férfit. De ha nem ezért, akkor vajon miért…? Forrás: